بادمجان کبابی با گوجه

غذای بادمجان کبابی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غذای بادمجان کبابی به سایت ترش واش گیلان مراجعه کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

4 عدد بادمجان

4 عدد گوجه فرنگی

4 عدد فلفل سبز

فلفل قرمز 1 عدد (اختیاری).

1 پیاز

پیاز 2 سیر

یک فنجان روغن زیتون

رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل قرمز فراوان

فلفل قرمز و پودر فلفل سیاه به مقدار کافی

برای اطلاع از قیمت بادمجان کبابی  با ما تماس بگیرید.

طرز تهیه بادمجان کبابی

مرحله اول
برای تهیه یک غذای بادمجان کبابی ساده ابتدا بادمجان را بشویید سپس روی اجاق گاز یا ذغالی قرار دهید تا بادمجان کاملا پخته و نرم شود. سپس بادمجان ها را در جعبه ای درب دار قرار دهید.

مرحله دوم

حالا درب ظرف را می بندیم و بادمجان کبابی را به مدت 10-15 دقیقه در ظرف نگه می داریم و عرق می کنیم تا پوست آن راحت جدا شود. سپس فلفل سبز و قرمز را شسته و به دلخواه برش می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را بشویید سپس پوست آن ها را بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید. بعد از آن پیاز و سیر را تمیز کرده و بشویید سپس آنها را ریز خرد کنید.

مرحله چهارم

حالا بادمجان را از ظرف خارج کرده و پوست آن را جدا کرده و ضخیم برش دهید. سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک و لعاب دار شود. سپس فلفل خرد شده را به پیاز اضافه کنید و 2 دقیقه تفت دادن را ادامه دهید تا فلفل سرخ شود.

مرحله ششم

حالا پوره گوجه فرنگی را به فلفل اضافه کنید سپس تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود سپس تغییر رنگ دهد. سپس گوجه ها را به همراه سیر به قابلمه اضافه کنید و 2 دقیقه تفت دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید مواد به مدت 4 دقیقه با حرارت ملایم بپزند. سپس بعد از گذشت این مدت بادمجان های تفت داده شده را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله هشتم

در آخر نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و فلفل چیلی را به غذا اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم و برای طعم بهتر مقداری جعفری اضافه می کنیم. بعد از 1 دقیقه غذا را در بشقاب گذاشته و با نان سرو کنید. نوش جان.