تعداد دفعات و مقدار غذای توله سگ به چه میزان است؟

به نقل از رسانه خبر فوری، داشتن یک توله سگ شاداب و سرشار از انرژی، آرزوی هر صاحب سگی است. اما برای رسیدن به این هدف، تغذیه نقشی اساسی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی تمام نکات ضروری در مورد تغذیه توله سگ‌ها می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا با نیازهای غذایی پرزرق و برق این موجودات دوست‌داشتنی آشنا شوید.

با مطالعه دقیق این مطلب تمام اطلاعات لازم برای تغذیه اصولی و علمی توله سگ خود را به دست خواهید آورد و شاهد رشد و شادابی روزافزون او خواهید بود.

چند بار در روز باید به توله سگ غذا بدهیم؟

حالا که فهمیدید چقدر به توله‌ سگتان غذا بدهید، شاید تعجب کنید که «یک توله‌ سگ در روز چند بار باید غذا بخورد؟» تنظیم یک برنامه روتین برای برنامه غذایی توله سگ حیاتی است تا او یاد بگیرد چه زمانی باید غذای خود را انتظار داشته باشد.

۴-۱۲ هفته: توله سگ‌های جوان برای تامین نیازهای تغذیه‌ای خود به سه وعده یا بیشتر غذا در روز نیاز دارند. بنابراین طبق راهنمای تغذیه‌ای که همراه با غذای آن‌ها یا جدول بالا ارائه می‌شود، آن را بر سه یا بیشتر تقسیم کنید و در طول روز به آن‌ها غذا بدهید.

۳-۱۲ ماه: با بزرگتر شدن توله‌ سگتان، می‌توانید تعداد وعده‌های غذایی را به دو وعده در روز کاهش دهید. سطح انرژی آن‌ها باید کاهش یابد؛ بنابراین در طول روز به اندازه کافی غذا نیاز ندارند.

۱۲ ماه به بالا: اکثر سگ‌های بالغ دو وعده در روز غذا می‌خورند. شما باید نیاز غذایی آنها را بر دو تقسیم کنید.

برنامه ریزی وعده های غذایی برای توله سگ

برنامه ریزی معمول برای تغذیه توله سگ ها، ساعت ۷ صبح، ظهر و ۵ بعد از ظهر است. اگر تصمیم گرفتید بیش از سه وعده غذا بدهید، می توانید برنامه خود را بر حسب نیاز برای زمان غذا خوردن توله سگ تنظیم کنید. حتما آخرین وعده غذایی را حدود ساعت ۵ عصر نگه دارید. به این ترتیب توله سگ شما قبل از خوابیدن، وقت کافی برای هضم غذا و دفع آن برای آخرین بار دارد.

رعایت برنامه ریزی برای جلوگیری از پرخوری

ما می دانیم که بیرون گذاشتن غذا در تمام طول روز برای خوردن توله سگ، به خصوص اگر برنامه شلوغی دارید، می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال  تغذیه با انتخاب آزادانه باعث پرخوری می شود که می تواند باعث شود توله سگ شما وزن زیادی اضافه کند. کنترل وعده های غذایی برای اطمینان از اینکه توله سگ شما مقدار مناسب برای اندازه و سن خود را می خورد، ضروری است. یادگیری مقدار غذای توله سگ و انتخاب بهترین غذا و تغذیه به جلوگیری از پرخوری که منجر به چاقی می شود کمک می کند و رشد مناسب را تضمین می کند.

برنامه ریزی وعده های غذایی سگ بر اساس سن

۰-۳ هفتگی: توله سگ ها باید با مادر خود باشند و به میل خود شیر بخورند. شیر مادر مواد مغذی لازم برای تغذیه مناسب و محافظت توله سگ ها از بیماری ها را دارد. در این مدت لازم نیست نگران مقدار غذای توله سگ ها باشید زیرا مادرشان، آنها را تغذیه می کند.

۳-۴ هفتگی: توله سگ ها شروع به رشد دندان می کنند و از شیر مادر جدا می شوند. مراقب توله سگ می تواند 50 درصد غذای کنسرو شده توله سگ و 50 درصد شیر خشک را در یک بشقاب تخت مخلوط کرده و به تدریج مقدار شیر خشک را کم کند تا زمانی که فقط غذای توله سگ به او بدهید. نباید نگران این باشید که توله سگ ها بلافاصله غذای جدید را دوست ندارند. ممکن است چند روز طول بکشد تا با فرمول جدید سازگار شوند. مالیدن انگشتان به مخلوط و سپس به آرامی روی بینی و دهان توله سگ می تواند انتقال را نرم تر کند.

۴-۶ هفتگی: در این زمان، توله سگ ها باید کاملاً به غذای توله سگ منتقل شوند.

۶ هفته تا ۶ ماهگی: غذای توله سگ بر اساس اندازه و نژاد آنها.

۶-۱۲ ماهگی: به تدریج شروع به تغییر غذای توله سگ خود به غذای بالغ کنید. نژادهای کوچک می توانند بین 7 تا 9 ماهگی و نژادهای بزرگتر می توانند در حدود 12 ماهگی تغییر دهند. نگه داشتن او با غذای توله سگ بیشتر از حد نیاز برای اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز او به عنوان یک سگ در حال رشد ضرری ندارد اما از آنجایی که غذای توله سگ کالری بالاتری دارد، مراقب افزایش وزن غیر ضروری باشید. یک رژیم غذایی متعادل که وزن بدن سالم را نیز حفظ کند برای یک سگ بالغ مهم است.

آیا توله ها می توانند غذای سگ بالغ بخورند؟

توله سگ ها چه چیزی می توانند بخورند؟

نیازهای غذایی سگ ها با افزایش سن تغییر می کند و شما باید نیازهای غذایی متفاوتی را کشف کنید.

1- غذای کنسرو شده برای توله سگ سلامت کامل Wellness Complete

  • استفاده از گوشت واقعی به عنوان اولین ماده تشکیل دهنده
  • غنی از آنتی اکسیدان ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و 6 برای سلامت پوست و کت
  • حاوی پروبیوتیک ها برای هضم سالم
  • بدون غلات، سویا یا مواد مصنوعی

2- غذای توله سگ بدون غلات اوریجن Orijin

  • افزایش سیستم ایمنی
  • تقویت قدرت مغز و بینایی
  • تقویت مفاصل
  • افزایش کیفیت پوست و موی توله ها

3- غذای توله سگ نژاد کوچک بوفالوآبی Blue Buffalo

  • برای حمایت از رشد و نمو سالم توله سگ
  • از مواد طبیعی غنی شده با ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ساخته شده
  • به طورخاص برای توله‌ سگ‌های نژاد کوچک فرموله شده 
  • حاوی DHA، ARA و کولین برای حمایت از رشد مغز و چشم

4- غذای توله سگ نژاد متوسط تیست آف د وایلد Taste of the Wild

  • حاوی گوشت بوفالو، گوسفند و گوزن
  • مناسب برای توله سگ های تمامی نژادها
  • دارای انواع ویتامین های مورد نیاز بدن سگ
  • سفتی کیبل ها به راحتی می تواند جرم دندان را از بین ببرد

5- غذای توله سگ نژاد بزرگ Holistic Select

  • سلامت دستگاه گوارش
  • پوست و موی سالم
  • سلامت کل بدن
  • تولید آمریکا با بهترین مواد اولیه
  • تغذیه باکیفیت

آیا توله ها می توانند غذای سگ بالغ بخورند؟

توله سگ ها موجودات دوست داشتنی و پرانرژی هستند که برای رشد و شادابی به تغذیه مناسب نیاز دارند. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که غذای خود را با آنها به اشتراک بگذارید یا از غذای سگ بالغ برایشان استفاده کنید، این کار می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد.

توله سگ ها در مقایسه با سگ های بالغ به مواد مغذی متفاوتی نیاز دارند:

پروتئین: توله سگ ها به پروتئین بیشتری برای ساخت عضلات و بافت ها در حال رشد خود نیاز دارند.

چربی: چربی ها منبع انرژی هستند و به جذب ویتامین های محلول در چربی کمک می کنند. توله سگ ها به دلیل فعالیت زیاد، به چربی بیشتری نسبت به سگ های بالغ نیاز دارند.

کلسیم: کلسیم برای رشد استخوان ها و دندان های قوی ضروری است. توله سگ ها به کلسیم بیشتری نسبت به سگ های بالغ نیاز دارند، به خصوص نژادهای بزرگ که به سرعت رشد می کنند.

DHA: یک اسید چرب امگا 3 است که برای رشد مغز و بینایی توله سگ ها ضروری است.

غذاهای مخصوص توله سگ ها برای تامین تمام این نیازهای مغذی فرموله شده اند. کیبل آنها به اندازه کافی کوچک است که توله سگ ها به راحتی بتوانند آن بجوند و هضم کنند و حتی بایستی بدانید حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد سالم هستند.

غذاهایی که نباید به توله سگ ها بدهید:

غذای سگ بالغ: غذای سگ بالغ به اندازه کافی پروتئین، چربی و کلسیم برای توله سگ ها ندارد و می تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

استخوان های پخته شده: استخوان های پخته شده می توانند خرد شده و باعث انسداد روده شوند.

چربی های اشباع شده و ترانس: این چربی ها می توانند برای سلامتی قلب توله سگ مضر باشند.

شکلات: شکلات حاوی تئوبرومین است که برای سگ ها سمی است.

انگور و کشمش: انگور و کشمش می توانند باعث نارسایی کلیه در سگ ها شوند.

پیاز و سیر: پیاز و سیر می توانند باعث کم خونی در سگ ها شوند.

محصولات لبنی: برخی از توله سگ ها به لاکتوز حساس هستند و نمی توانند شیر و سایر محصولات لبنی را هضم کنند.

اگر در مورد تغذیه توله سگ خود سوالی دارید، همیشه بهتر است با دامپزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین برنامه غذایی را برای نیازهای خاص توله سگ خود انتخاب کنید.

توله سگ ها تا چه مدت باید غذای مخصوص توله سگ بخورند؟

بسته به نژاد، بسیاری از توله سگ ها باید تا یک سالگی یا ۱۲ ماهگی غذای مخصوص توله سگ مصرف کنند. نژادهای کوچک ممکن است بتوانند بین ۷ تا ۹ ماهگی به غذای معمولی سگ ها تغییر رژیم دهند. نژادهای بزرگتر، مانند سگ دانمارکی، برای مدت طولانی تری روی غذای مخصوص توله سگ ها می مانند، حتی برخی از آنها تا ۱۸ ماهگی هم به این غذا نیاز دارند.

مدت زمان مورد نیاز برای اینکه توله سگ تان به غذای معمولی سگ ها تغییر رژیم دهد به نژاد، سلامتی و اندازه او بستگی دارد. همیشه بهتر است کمی دیرتر از موعد به غذای معمولی سگ ها تغییر دهید تا اینکه خیلی زود این کار را انجام دهید. تغییر رژیم زودهنگام می تواند توله سگ شما را از مواد مغذی حیاتی مورد نیاز برای رسیدن به رشد کامل محروم کند و منجر به مشکلات سلامتی در آینده شود. قبل از تغییر رژیم غذایی، در مورد این تغییر با دامپزشک خود صحبت کنید.

هنگام تغییر غذای سگ، اهمیت برنامه ریزی و در نظر گرفتن یک دوره گذار را نادیده نگیرید. تصور کنید که هر روز غذاهای مشابهی می خورید. سپس ناگهان به سراغ غذای کاملا متفاوتی می روید. به احتمال زیاد دچار معده درد یا سایر مشکلات گوارشی خواهید شد.

مورد مشابهی هم برای توله سگ شما صدق می کند. به یاد داشته باشید که این یک فرایند است که حداقل باید شش روز و گاهی اوقات بیشتر (تا چند هفته) طول بکشد. سعی نکنید بیش از حد غذاهای جدید و متفاوتی را همزمان امتحان کنید زیرا این کار می تواند منجر به ناراحتی دستگاه گوارش و درد معده شده و همچنین می تواند منجر به مشکلات وزن شود، به خصوص اگر توله سگ تان به اندازه کافی غذا نخورد. شما می خواهید سگ خود را در یک برنامه غذایی ثابت نگه دارید و مقدار مناسب غذا را با توجه به سن او به او بدهید.

نظر شما چیه؟

تغذیه توله سگ شما با غذای مناسب و به میزان کافی برای سلامتی و شادابی او ضروری است. کمبود غذا می تواند منجر به سوء تغذیه و پرخوری به چاقی شود. از غذاهای مخصوص توله سگ استفاده کنید تا از بد غذایی و مشکلات گوارشی جلوگیری کنید. 

شما نمی‌خواهید توله‌ سگ شما به یک غذای بدقلق تبدیل شود یا معده حساسی پیدا کند، بنابراین به فرمول‌های مخصوص توله سگ بچسبید. اگر در مورد میزان غذای توله سگ، نگرانی از اینکه توله سگ شما به اندازه کافی غذا نمی خورد، یا نیاز به کمک برای اطمینان از داشتن رژیم غذایی مناسب دارید، با دامپزشک خود تماس بگیرید.

به دنبال مقالات بیشتری در مورد غذای سگ هستید؟ ما در سایت سیوان پت منابع زیادی در مورد رژیم‌های غذایی مختلف سگ و تغذیه به اشتراک گذاشته ایم از جمله غذاهای توصیه‌شده برای هر سن، نوع رژیم غذایی و مشکلات سلامتی، بهترین خدمات تحویل غذای سگ برای توله‌ سگ‌ها و سگ‌های بالغ و دستورالعمل‌های غذای خانگی سگ.