صنعتی سازی واکسن فخرا همزمان با کارآزمایی بالینی

صنعتی سازی واکسن فخرا همزمان با کارآزمایی بالینی
بر اساس پایگاه خبری ،

احمد کریمی – مدیر پروژه واکسن فخرا ، امشب در برنامه اصلی خبر فوری گفت: در ماه آوریل ، آزمایش بالینی مرحله اول واکسن فخرا به پایان می رسد و همزمان با آزمایش های بالینی دو و سه فاز ، مرحله صنعتی شدن واکسن در حال انجام است.

وی افزود: امیدوارم صنعتی شدن واکسن فخرا از تابستان امسال آغاز شود و از اواسط تابستان به تولید انبوه برسیم.
رئیس طرح واکسن فخرا گفت: با تلاش شهید فخری زاده از اولین روزهایی که کرونا وارد کشور شد ، به سمت تشخیص و تولید ابزارهای تشخیصی رفتیم.
وی افزود: “فرآیند تحقیق و توسعه واکسن Covid 19 از سال گذشته آغاز شد.
رئیس پروژه واکسیناسیون فخرا گفت: همراه با جداسازی ویروس کرون از 35000 نمونه ایرانی و پردازش 30 جدایه مناسب ، اولین بذر واکسن انتخاب و تولید شده و مرحله کنترل کیفیت تابستان و آزمایش حیوانات آغاز شده است.
وی افزود: تمام استانداردهای لازم با ایمنی کامل انجام شده است و امیدوارم این واکسن باعث افتخار ایران باشد.

مدیر پروژه واکسن فخرا ، دکتر فخری زاده با بیان اینکه با پشتکار بر روی این پروژه کار می کند ، افزود: واکسن فخرا در ایران توسط سازمان نوآوری و تحقیقات وزارت دفاع ایران ایجاد شد که هدایت این دانشمند شهید را بر عهده داشت.
کریمی گفت: فرآیند تولید شامل کشت سلول ، تلقیح ، تکثیر ، جداسازی و تصفیه ، غیرفعال سازی و فرمولاسیون در مدت زمان کوتاهی آغاز و سپس آزمایشات حیوانی و آزمایشات مختلف کنترل کیفیت انجام شد.
مدیر پروژه واکسن فخرا گفت که این واکسن از بین ویروس های غیر فعال انتخاب شده است و با رسیدن این ویروس غیرفعال ، ایمنی بدن فعال می شود.

کریمی با بیان اینکه همه سیستم عامل ها دارای مزایا و معایبی هستند ، افزود: زیرساخت های لازم را برای آن سیستم عامل داشتیم. او سابقه طولانی در جهان دارد و پاسخ داده است.
مدیر پروژه واکسن “فخرا” ، پس از آزمایش آزمایشگاهی و حیوانی ، با اشاره به اثبات آسیب و م ofثر بودن واکسن اظهار داشت: “در همان زمان ، ما امیدواریم که طراحی و ساخت کارخانه تولید انبوه این واکسن را آغاز کنیم. و تا تابستان می رسیم. “مرحله ایجاد کنید.
احمد کریمی گفت: “واکسن های موجود 100٪ امنیت را ایجاد نمی کنند.” ما باید تحقیقات را ادامه دهیم و ایمنی واکسن را بر اساس نتایج جدید اعلام کنیم.
واکسیناسیون مسیری طولانی را ایجاد می کند
علیرضا بیگلری – رئیس انستیتو پاستور ایران نیز امشب در برنامه اصلی خبر فوری گفت: “این موسسه 100 ساله است و سابقه طولانی ساخت واکسن دارد.”
وی افزود: موسسه پاستور ایران شبکه ای برای شناخت کشور برای تاجگذاری ایجاد کرد.
بیگلر گفت: “ما با كوبا در حال ساخت واكسن هستیم” و افزود كه واكسن موسسه نوتركیب است و عوارض جانبی كمتری دارد.

وی افزود: در فازهای اول و دوم ، ایمنی این واکسن تأیید شده و مرحله سوم همراه با کوبا انجام می شود.
علیرضا بیگلر گفت: این واکسن می تواند با چندین جهش ویروسی مقابله کند و این به یک واکسن نوترکیب در ایران و کوبا تبدیل می شود.
رئیس انستیتو پاستور ایران: مرحله سوم این واکسن در اواسط ماه آوریل بررسی می شود و پس از مرحله سوم وارد مرحله تولید می شود.
رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: علاوه بر واکسن نوترکیبی که با کوبا ایجاد شده ، واکسن دیگری نیز در دست مطالعه است. واکسن دوم راحت تر از واکسن اول است و بنابراین ارزان تر است. واکسن دوم نیز از ایمنی بالایی برخوردار است.
پیش از پایان سال ، پیش بینی های ما محقق می شوند
کیانوش جهانپور – سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین در یک مصاحبه تلفنی گفت که 5 واکسن کشور مجوز استفاده اضطراری را دارند و تاکنون برخی از این واکسن ها خریداری و به کشور وارد شده اند.
کیانوش جهانپور گفت: 920 هزار دوز واکسن از روسیه و هند وارد شده است. حدود سه میلیون دوازده کواس در اوایل بهار وارد کشور می شود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: این واکسن که به طور مشترک با کوبا تولید شده بود ، به کمپین ملی واکسیناسیون پیوست.
کیانوش جهانپور گفت: امیدواریم پیش بینی های ما قبل از پایان سال محقق شود.

صنعتی شدن واکسن کوپار پس از آزمایشات بالینی
سعید کلانتری رازی کوپارس ، محقق اصلی در آزمایش بالینی واکسن ، نیز گفت: “سیستم عامل ما سیستم ایمنی را بهتر تحریک می کند و مرحله اول را آغاز کرده ایم.”

وی افزود: 120 نفر در مرحله اول مورد معاینه قرار گرفتند و هیچ عارضه خاصی نداشتند ، اما برای قضاوت در مورد ایمنی زایی خیلی زود است ؛ باید منتظر زمان باشیم.
کلانتری گفت: “مرحله اول پس از تعطیلات عید پایان می یابد و تاکنون واکسن بسیار عالی بوده است.”
روپی کوپارس ، محقق ارشد آزمایش بالینی واکسن ، گفت: “ما داوطلبان را به چهار گروه 30 نفری تقسیم خواهیم کرد.” این مرحله برای بررسی ایمنی واکسن و یافتن دوز مناسب واکسن است.
وی افزود: یکی از این چهار گروه واکسنی دریافت می کند که فاقد جز of فعال واکسن است. یک گروه واکسن را با دوز 5 و یک گروه دوز 10 را دریافت می کنند.
سعید کلانتری گفت: صنعتی سازی و در دسترس قرار دادن این واکسن پس از آزمایشات بالینی ، برای عموم انجام می شود.