اخبار عمومی

همه چیز درباره واکسن کرونا

بر اساس پایگاه خبری ،

دکتر “سیدرضا مظهری” مدیر اجرایی پروژه واکسن “کو ایران برکت” ، اولین تاج ایرانی با حمایت اداره کل امام خمینی (ره) ، امشب در مصاحبه ای با عنوان: مشهد ، اصفهان ، بوشهر و شیراز گفت:

وی اظهار داشت که مجوز معاینات بالینی واکسن ایران کو در تاریخ 26 ژانویه 2017 مورد برکت قرار گرفت. وی گفت: ثبت نام از داوطلبان مرحله سوم از چند هفته قبل آغاز شده و ظرفیت چندین بار آغاز شده است.
دکتر مظهری با بیان اینکه تاکنون 70 هزار نفر ثبت نام کرده اند ، افزود: مرحله پیش بینی در تمام استان ها در حال انجام است.

مرحله سوم واکسن تاج ایرانی با تزریق واکسن “کو ایران برکت” به سه داوطلب از جمله دکتر مینو مهرز ، عضو متخصص تاج و بیماری های عفونی ، حسینعلی شهریاری ، نماینده مجلس در سیستان و بلوچستان و رئیس کمیته بهداشت مجلس و محمدعلی امیرزارگر ، استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ، در تاریخ 26 مه در هتل ارم تهران آغاز شد.

ایران برکت کوو ، مدیر اجرایی پروژه واکسن ، گفت که در فاز اول ، ظرفیت تولید 3 میلیون دوز تا ژوئن 1400 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و این ظرفیت در ماه جولای به 7 میلیون دوز و در 20 میلیون دوز می رسد. در سپتامبر.

دکتر مظهری گفت: “به محض دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت ، افراد طبق سیاست های این وزارت واکسینه می شوند.”

مدیر اجرایی پروژه واکسن “کو ایران برکت” گفت: مرحله تولید صنعتی کو ایران برکت به 3 قسمت تقسیم شده است. فاز 1 تولید صنعتی با 3 میلیون دوز از ژوئن تا جولای به 7 میلیون دوز و تا سپتامبر سال جاری به 20 میلیون دوز می رسد.

دکتر علیرضا بیگلری ، رئیس انستیتو پاستور ایران گفت که سومین آزمایش بالینی واکسن فاز 3 Subrana Crohn که به طور مشترک توسط ایران و کوبا تولید می شود ، از روز دوشنبه 26 مه سال جاری آغاز شد. مرحله سوم واکسن کرونا با ساری ، بابل ، زنجان ، همدان ، اصفهان ، یزد ، کرمان و بندرعباس آغاز شده است.
دکتر بیگلری با بیان اینکه دوز تقویت کننده ای برای این واکسن طراحی شده است ، افزود: این واکسن علاوه بر دوز تقویت کننده اصلی به زنجان و یزد تزریق می شود.
رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه تولید واکسن در کشور صد سال است گفت: تولید صنعت واکسن سابرانا به تدریج افزایش می یابد و تا سپتامبر سال جاری 4 میلیون دوز واکسن تولید می شود.

تحقیقات انجام شد.

دکتر ایشاقی افزود: تاج ترکیبی واکسن “کوپارس” اولین تزریق پروتئین در تاج است. این واکسن در مرحله 1 با 133 داوطلب تزریق شد.

وی گفت: تزریق 500 داوطلب از واکسن کو پارس با فاز 500 از اواسط ماه مه آغاز می شود و پس از 2 ماه ، مرحله سه آغاز می شود.
دکتر ایشاقی افزود: ثبت نام در وب سایت موسسه تحقیقات واکسن و سرماخوردگی رازی باز است و داوطلب همچنان پذیرفته می شود.

وی گفت: “مرحله سوم در اواخر سپتامبر آغاز می شود.”

دکتر “کیانوش جهانپور” سخنگوی سازمان غذا و دارو امشب در پیوند ویدیویی با عنوان: “تا به امروز (دوشنبه 4 مه 1400) بیش از 3.2 میلیون دوز واکسن اورژانسی به کشور وارد شده است. ، از جمله یک میلیون و 250،000 بیش از یک دوز در سراسر کشور تزریق شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: نیمی از افراد بالای 80 سال واکسینه شده اند.

وی خاطرنشان كرد كه كارمندان بهداشت در مرحله اول دوز اول را دریافت كردند. وی گفت: مرحله تزریق واکسن دوم پس از پایان شرایط برای گروه سنی 65-80 سال پایان می یابد.

دکتر جهانپور گفت: حدود 10 هزار نفر دوز اول و دوم را به طور کامل دریافت کرده اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: کارگران و کارمندان اداری و داروخانه ها نیز واکسن تاج را دریافت می کنند.

وی گفت: “ما واكسیناسیون جهانی را در روزهای آینده اعلام خواهیم كرد.”
سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تولید واکسن داخلی Sputnik V طی دو ماه آینده آغاز می شود ، افزود: 4 شرکت در این کشور کاندیدای تولید واکسن Sputnik V (ساخت روسیه) هستند و 3 شرکت وارد روسیه شده اند. .

جهانپور گفت که طی دو ماه آینده ، اولین محصول خانگی اسپوتنیک در کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کوید 19 قرار می گیرد.