اقتصادی

سکه ۱۰۰ هزار تومان گران‌ شد

بر اساس تجزیه و تحلیل یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ، پیش بینی ها برای افزایش اونس جهانی طلا در هفته گذشته کاهش یافت ، اما همه اونس طلا کاهش یافت. در همین حال ، توسعه سیاسی کشور پیرامون بر نوسانات نرخ ارز داخلی تأثیرگذار بوده و منجر به ادامه روند صعودی قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی شد.

ایوب اکبری پور در گفت وگو با خبر فوری ، خاطرنشان کرد: هفته گذشته تغییر چندانی در قیمت مسکن مشاهده نکردیم ، اما از نظر تحولات و نوسانات جهانی ، هر اونس طلا 29 دلار کاهش یافته است. او گفت هفته گذشته بازارهای جهانی هفته را با 1829 دلار در هر اونس به پایان رساندند ، اما این امید وجود دارد که قیمت اونس جهان در روز افتتاحیه هفته (دوشنبه) افزایش یابد. نگرانی ها در مورد کند شدن شیوع ویروس دلتا کرونا و تاثیر آن بر بازار کار به دلیل کند شدن رشد اقتصادی ، نگرانی در مورد آماری که توسط NHD (سازمانی که درآمد برای مشاغل غیر کشاورزی را تأمین می کند) منتشر می کند. و همچنین نگرانی ها در مورد افزایش بیکاری ایالات متحده ، که پیش بینی ها را برای بازارهای جهانی افزایش داد و آن را به 1850 دلار در هر اونس طلا افزایش داد.

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید: “اما وقتی شاخص بیکاری آمریکا مثبت اعلام شد ، در حالی که ارزش سهام ایالات متحده کاهش یافت و سرمایه گذاری در طلا ارزشمند شد ، رهبر امیدوار بود که در آن زمینه سرمایه گذاری کند ؛ هر کدام باعث افت قیمت شد در عین حال ، تصمیمات پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) با پیش بینی افزایش اونس جهانی طلا مطابقت نداشت. به طور کلی ، حتی در ماه های آینده ، حتی اگر اقتصاد جهانی بهبود یابد ، زیرا بهترین مکان برای سرمایه گذاری طلا است ، چشم انداز قیمت جهانی هر اونس طلا مثبت خواهد بود.

وی افزود: همانطور که گفتم پیش بینی افزایش قیمت جهانی طلا درست نبود و تا کنون اونس جهانی طلا به 1800 دلار رسیده است که از 29 دلار کمتر است. در این هفته شاهد تغییراتی در اقتصاد بودیم. مسائل ، تصمیمات کلان اقتصادی و مسائل سیاسی در ایالات متحده ، اروپا و حتی ایران ، به دلیل تأثیرات تحولات سیاسی در کشورهای همسایه.

اکبری پور با اشاره به اینکه تغییرات و تحولات هر کشور در اقتصاد کشورهای اطراف بسیار م willثر خواهد بود ، گفت: بنابراین با توجه به توسعه سیاسی در افغانستان ، اقتصاد ایران تحت تأثیر تحولات و تغییرات کشورهای اطراف قرار گرفته است. نوسانات و تغییرات نرخ ارز قیمت ها به بازارهای داخلی تبدیل شد.

قیمت سکه 100 هزار تومان و طلا 12 هزار تومان افزایش یافت

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران که قیمت نهایی معاملات (پنجشنبه) بازار داخلی سکه و طلا و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته را اعلام کرد ، گفت: 12 میلیون تا 100 هزار تومان 11 میلیون و 650 هزار توما تأسیس شده است. در همین حال ، در پایان هفته ، هر سکه دارای حباب بین 530 تا 550 هزار گوجه فرنگی بود.

وی افزود: در آخرین معاملات آخر هفته ، هر نیم سکه شش میلیون و 170 هزار تومان ، سه میلیون و 700 هزار تومان در ربع و دو میلیون و 300 هزار تومان در گرم ، همه قیمت ها در ابتدای هفته ، بدون تغییر و پایدار بوده اند.

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز گفت: هفته گذشته هر اونس طلای 17 عیار به 60 هزار تومان در 5 میلیون و 100 هزار گوجه فرنگی اضافه شد و هر گرم طلای 18 عیار به حدود 12 هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و 177 هزار تومان رسید. به آخرین نرخ اونس جهانی همانطور که گفتم 1800 دلار است.

در پایان ، اکبری پور در مورد وضعیت تقاضای بازار و تعداد معاملات گفت: روزهای محرم و ماه های صفر ، مانند روال قبلی سال های گذشته و همچنین شرایط ایده آل (دور از مسائل تاج یا سیاسی و اقتصادی) رکود بازار سکه و طلا در این دو ماه بوده است. بنابراین هنوز رکود در بازار وجود دارد و سقف معاملات کمتر از ماه های گذشته بوده است.

انتهای پیام