ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن
به گزارش پایگاه خبری،

ثبت نام نهضت ملی مسکن 29 مهرماه با اعلام قانون انقطاع تولید در سامانه saman.mrud.ir انجام می شود و تا 20 آذرماه ادامه دارد.

ابتدا باید ظرف یک ماه ثبت نام انجام می شد که با موافقت وزارت راه و شهرسازی در چند مرحله تا پایان آذرماه تمدید شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیزدهمین سیاست کلان دولت در حوزه مسکن است که بر اساس آن دولت در نظر دارد در مدت 4 سال 4 میلیون مسکن بسازد.

متقاضیان دارای چهار ازدواج و چهار سرپرست خانوار که حداقل 5 سال در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشند و از زمان شروع انقلاب مسکن در نهایت از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشند.

بر اساس این قانون، زنان خوداشتغال در صورتی که حداقل 35 سال سن داشته باشند، دارای معلولیت جسمی و حرکتی بوده و پس از 20 سالگی می توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) شرکت کنند. همچنین قانون برای سرپرستان خانوار محدودیت سنی تعیین نکرده است چرا که این افراد به عنوان سرپرست خانوار تعریف شده اند و قانونگذار ملاک ازدواج یا سرپرست خانوار است. در عین حال سرپرستان خانواده های زن و مردی که ازدواج نکرده و سرپرست فرزندان خود به دلیل طلاق هستند، بی سرپرست محسوب می شوند و بدون ضوابط سنی قابل ثبت نام هستند.

بر اساس مصوبه جدید شورای عالی مسکن، مردان مجرد و بیماران خاص بالای 45 سال می توانند با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان، سابقه اقامت برای مهاجران کلان شهرها به یک سال کاهش یافته است.

اگر فردی ساکن کلانشهر باشد و برای مسکن در شهر دیگری اقدام کند، در صورتی که حدود یک سال در همان شهر سکونت داشته باشد می تواند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کند. به همین ترتیب، 5 سال اقامت در طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان دولت، نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس دستور اداری یا تشخیص سمینارها الزامی نیست.

این افراد در سایر شهرهای کشور به جز تهران می توانند از این مزیت استفاده کنند.