اخبار جامعه

۸۰ درصد دانش‌آموزان قمی توسط افراد فاقد صلاحیت جابه‌جا می‌شوند

خبر فوری/قم رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با انتقاد از رعایت نکردن آیین نامه سرویس مدارس گفت: 80 درصد دانش آموزان قم توسط افرادی جابجا می شوند که فاقد صلاحیت از نظر آیین نامه سرویس مدارس هستند.

علی نی رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در پنجاه و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز 10 مرداد ماه در سالن جلسات ساختمان شهید باکری به تشریح نرخ های پیشنهادی پرداخت. وی برای حمل و نقل دانش آموزان مدارس قم به این قرارداد اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ سرویس مدارس قم در سال های اخیر به طور مستمر پایین بوده و این مشکل در سیستم حمل و نقل شهری مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از عدم رعایت کامل آیین نامه سرویس مدارس گفت: 80 درصد دانش آموزان قم توسط افرادی که صلاحیت آن ها بر اساس آیین نامه سرویس مدارس نیست جابه جا می شوند و سهم رانندگان تاکسی قم در آن منطقه 20 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه سرویس مدارس در دو سال گذشته تقریبا تعطیل بوده است، افزود: نرخ ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان سرویس مدارس رقمی نیست که تاکسیرانان قم قبول کنند. . .

وی تصریح کرد: در مورد دانش آموزانی که توسط رانندگان شخصی جابجا می شوند، گاهی شاهد حضور بیش از 6 دانش آموز در خودروها هستیم که مشکلات ایمنی و بهداشتی ایجاد می کند.

همچنین مسعود طبیبی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ضمن تعریف نقش تعرفه پیشنهادی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس شهر قم، توجه را جلب کرد و گفت: تنظیم سرویس مدارس در شهر قم به طور کامل برقرار نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در شرایط کنونی به دلیل ساماندهی نشدن سرویس مدارس، ایمنی و سلامت دانش آموزان در دست برخی از رانندگان بی صلاحیت و پرخطر است.

وی با اشاره به اینکه رانندگانی با نمره منفی بالا در سرویس مدارس مشغول به کار هستند، گفت: سبک رانندگی می تواند به چالشی برای مدارس و خانواده ها تبدیل شود.

طبیبی در پایان تصریح کرد: با تصویب نرخ پایین 250 هزار تومانی سرویس مدارس، فرصت ساماندهی سرویس مدارس شهرداری قم بار دیگر از دست می رود.

انتهای پیام