اخبار جامعه

دانش‌آموزان صاحب شناسنامه الکترونیک سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می‌شوند

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های عملیاتی امسال ما طراحی شبکه هوشمند جامع است که شامل پیشگیری، غربالگری، مراقبت و مداخلات است، گفت: تصور می کنم در ماه های آینده در آنجا باشیم. همه دانش آموزان برای سلامت جسمی و توانایی تحصیلی باید گواهی تولد الکترونیکی داشته باشند.

حمید طریقی حسینی در گفت وگو با خبر فوریامسال یکی از برنامه های عملیاتی ما طراحی یک شبکه جامع هوشمند است که شامل پیشگیری، غربالگری، مراقبت و مداخلات است و یک مدل چند سطحی است: ما در حال آماده سازی یک سیستم مرجع چند سطحی هستیم.

وی افزود: بخشی از این شبکه خارج از آموزش و پرورش مشخص می شود و از سازمان های مربوطه می خواهیم داده های درخواستی را ارائه کنند. هر دانش آموز از ابتدای تشخیص گروه هدف ماست که می تواند از همان روز اول کودک باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه به تشریح طراحی این شبکه جامع پرداخت و گفت: طراحی مفهومی این مدل یکپارچه را قبلا انجام داده ایم و بر این اساس سیستم یکپارچه هوشمند و تمامی فرآیندهای مرتبط را خواهیم داشت. برای هر مرحله، از جمله غربالگری و مداخلات حمایتی، این سیستم قابل نظارت، کنترل و نظارت است.

طرفی حسینی افزود: در نظر داریم سامانه های وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی را به این شبکه متصل کنیم. در این صورت می توانیم دانش آموز یا مبتدی را از ابتدای تشخیص ردیابی کنیم. کودک معلول از زمان تشخیص یکی از گروه های هدف ماست و باید خدمات توانبخشی لازم را ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه این سامانه نقش ها و دسترسی های متفاوتی را برای مقاطع مختلف تحصیلی فراهم می کند، گفت: هدف از این کار دریافت تصویر و مشخصات دقیق از ویژگی های جسمی و روحی، نیازها، مشکلات و همچنین استعدادهای دانش آموزان است. بخش های مختلف. و نه فقط برای دانش آموزان اضافی.

رئیس موسسه آموزش استثنایی افزود: به عنوان مثال سال گذشته یک میلیون و 670 هزار دانش آموز وارد حوزه سنجش سلامت شدند که تمام اطلاعات آنها در این سامانه ثبت شده و متغیرهای دیگری نیز به آن اضافه می شود. همچنین ابزارهای مورد استفاده در فرآیند ارزیابی را بهبود می بخشد و ارزیابی سلامت را به فرآیندی مستمر و پایدار تبدیل می کند. معلم و مدیر مدرسه خانواده و مدیران کارکنان به اطلاعات سیستم در سطوح مشخصی دسترسی دارند که به فرآیند برنامه ریزی کمک می کند.

تعريفي حسيني با بيان اينكه ما اساس اين شبكه را داريم و در واقع كاري را كه هم اكنون در ارزيابي سلامت انجام مي دهيم توسعه مي دهيم، گفت: به اين ترتيب ارزيابي سلامت امري مستمر و پايدار خواهد بود و هر بار كه مشكلي پيش مي آيد. بیماری به دانش آموز تشخیص داده می شود، در آنجا ثبت می شود که از آن می توانیم خدمات ارائه شده به دانشجو و میزان دریافتی را پیگیری کنیم.

وی افزود: از بدو ورود دانش آموز به سیستم آموزشی تا خروج از سیستم آموزشی، شناسنامه واحد الکترونیکی خواهیم داشت که تمام ویژگی ها، نیازها، مشکلات، توانایی ها و استعدادهای او در آن ثبت شده و حتی اگر دانش آموز شرکت می کند برنده یک مسابقه و مقام، ثبت نام. برای محاسبه نمودارهای مختلف عملکرد دانش آموزان نیز می توان نمرات دانش آموزان را وارد سیستم کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان زمان اجرای این طرح گفت: مدل مفهومی شبکه جامع طراحی شده است و در حال رایزنی با مرکز فناوری برای بهبود زیرساخت های فناورانه هستیم و معتقدم در ماه های آینده انجام خواهد شد. امکان ارائه چنین شناسنامه ای الکترونیکی باشد و تمامی مشخصات و نیازهای دانش آموز در آنجا قابل دریافت و مشاهده باشد.

انتهای پیام