اخبار جامعه

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از ناکارایی واکسن‌ها در برابر انواع جدید ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفته است که ظهور انواع جدید بیماری های Covid-19 تردیدهایی را در مورد اثربخشی و نگرانی واکسن های موجود علیه ویروس کرونا ایجاد کرده است.

“آنچه با واکسن Astraznka در آفریقای جنوبی اتفاق افتاد یادآوری این است که ما می خواهیم بدانیم چگونه زنجیره شیوع ویروس کرونا را کنترل کنیم” ، همه ما باید به اقدامات بهداشتی اثبات شده اعتماد کنیم.

آدنوم گزارش می دهد که واکسن Astrazenka-Oxford تأثیر کمی بر گونه های ویروس کرونا ویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی داشته است.

دولت آفریقای جنوبی گفته است که تزریق واکسن به تولید انگلیس را متوقف می کند.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در قسمت دیگری از اظهارات خود اظهار داشت: انتظار می رود وی طی روزهای آینده در مورد وضعیت واکسن آسترازنکا تصمیم و توصیه کند.

آدانوم تأکید کرد که این سازمان میلیون ها دوز واکسن مختلف را به کشورهای فقیر ارسال می کند.

این سازمان هفته گذشته گزارش داد كه بیش از سه چهارم واكسنهای تولید شده فقط در 10 كشور توزیع شده و در حدود 130 كشور واكسن نشده است.

با این حال ، دکتر سومیا سوامیناتان ، محقق ارشد سازمان بهداشت جهانی ، در مورد وضعیت واکسن Astraznka گفت: “مردم نباید نتیجه بگیرند که واکسن در آفریقای جنوبی در محافظت در برابر ویروس کرونا موثر نیست.

وی افزود: تمام شواهد موجود تاكنون نشان می دهد كه واكسن های ایجاد شده تا كنون میزان مرگ ، بستری شدن و بیماری های جدی را به میزان قابل توجهی كاهش داده اند.

به گفته یورونیوز ، به نظر می رسد سایر واکسن های Covid-19 که توسط Pfizer-Bio-Tech و Johnson تولید شده اند نیز در برابر سویه جدید ویروس تاج که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد ، م beثر هستند ، هرچند تحقیقات نشان داده است که این واکسن حداقل یکی از آنها را تحت تأثیر قرار می دهد فرد می تواند جلوگیری کند شدیدا بیمار.

انتهای پیام