اقتصادی

چرا 100 دلار روغن منفی دیگر بعید است؟

ماهواره های 1 ماهواره ای که در مدار زمین قرار دارند ، چشم هایی در آسمان هستند که نشان می دهند که چرا قیمت نفت ایالات متحده زیر صفر سقوط کرده است ، و ممکن است این اتفاق دوباره در بیشتر نقاط جهان رخ دهد.

به گزارش خبر فوری ، داده های ماهواره ای نشان می دهد که ظرفیت ذخایر نفت در آستانه پر کردن کامل است. این قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است و بازار در حال پیش بینی پیامدهای چنین رویدادی است. کارشناسان می گویند ظرف چند هفته جایی برای ذخیره نفت وجود نخواهد داشت و در نتیجه ممکن است قیمت نفت در بسیاری از جهان صفر و در برخی موارد منفی باشد.

فلورین تالر گفت: “ما اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن در اوج ذخایر جهانی نفت هستیم.”

تحولات بی سابقه در بازار نفت

هرج و مرج موجود در بازار نفت ایالات متحده در روز دوشنبه به خوبی نشان می دهد که در صورت پر شدن مخازن نفتی چه اتفاقاتی در سطح جهان رخ می دهد. همچنین نشان می دهد که بازار چنین شرایطی را پیش بینی می کند. برخی از تولید کنندگان نفت اکنون برای متوقف کردن قیمت ها ، قراردادهای خود را تغییر می دهند.

نوسانات قیمت نفت همچنان ادامه دارد. نفت خام برنت برای تحویل ژوئن در 21 ژوئن با 15 درصد کاهش به 16 دلار در هر بشکه رسید که پایین ترین سطح در 21 سال گذشته است. نمرات قابل توجهی نفتی اروپایی و آفریقایی که با ارزانتر از نفت برنت معامله می شوند ، زیر 10 دلار و در برخی موارد حتی زیر 5 دلار از بشکه فروخته می شوند.

ما به بحران بازار رسیدیم و به احتمال زیاد قیمت هر بشکه در ماه آینده با 100 دلار سقوط خواهد کرد ، بعید نیست.

قیمت کف منفی وجود ندارد و پس از تحولات این هفته ، هر چیزی ممکن است. اما یک چیز مسلم است؛ این اطلاعات ماهواره ای است که نشان می دهد اشباع زیادی در ذخایر نفت وجود دارد. هم اکنون 50 میلیون بشکه نفت در هفته ذخیره می شود ، به اندازه کافی برای تأمین نیازهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا و انگلیس.

به گفته مقامات سه پالایشگاه دولتی هند ، پالایشگاه های این کشور 95 درصد از ظرفیت ذخیره سازی آن را پر می کردند. به گفته ملا کیاری ، رئیس شرکت ملی نفت نیجریه ، گفت که این کشور تولید را کاهش می دهد زیرا نیجریه دیگر جایی برای ذخیره نفت ندارد.

پالایشگاه های نفت دیگر نفت نمی خریدند زیرا تقاضای بنزین وجود ندارد. برخی از تولید کنندگان تولید خود را کاهش داده اند ، اما برخی دیگر به تولید خود ادامه می دهند. حتی چند دلار برای شرکتهای بدهی بهتر از هیچ است. نفت جز مخازن جایی برای رفتن ندارد.

آمار ماهواره ای حتی می تواند فضای آزاد ذخایر نفت را بیش از حد محاسبه کند زیرا بسیاری از معامله گران قبلاً از تاجران اجاره داده شده اند. اگر از بالا نگاه کنیم ، به نظر می رسد بازار نفت یک سیستم جهانی کاملاً بی ارتباط است ، اما واقعیت این است که این بازار مجموعه ای از جزایر کوچک و بزرگ است ، همه با پیوندهای نزدیک ارتباط دارند. مهم این نیست که وقتی کل ذخایر پر شود ، بلکه وقتی هریک از این جزایر یا مراکز منطقه ای به ظرفیت کامل برسند.

بزرگراه خط لوله جهان

برای بازار ایالات متحده ، همه چیز در مورد کاشینینگ اوکلاهما ، قطب تجارت میان ممیکس غربی تگزاس است. با نام منبع طبیعی جهانی ، این شهر دارای ده ها منبع ذخیره نفت است که می تواند حدود 80 میلیون بشکه را در خود جای دهد.

پس از انقضای قرارداد داخلی بازار تگزاس ، معامله گرانی که نفت دریافت کرده اند باید محلی برای ذخیره یا فروش نفت پیدا کنند. فروشنده بودن به این معنی است که شما باید نفت تحویل بگیرید. روز دوشنبه که مهلت تحویل اردیبهشت منقضی شده بود ، بازرگانانی که قراردادهای فروش را در دست داشتند ، تلاش کردند تا از شر آنها خلاص شوند زیرا نتوانستند مکانی برای ذخیره روغن پیدا کنند و در بدترین زمان ممکن ، یک نفر 40 دلار پرداخت کرد. وی برای هر بشکه 32 سنت پرداخت کرد تا مجبور به تحویل نفت نشود.

اوضاع در بازار روغن فیزیکی خوب نیست و قیمت ها بسیار منفی است. Plains All American ، یکی از بزرگترین اپراتورهای نفتی در ایالات متحده ، از تولید کنندگان خواسته است در صورت تمایل به فروش نفت خود ، 55.5 دلار برای هر بشکه را پرداخت کنند.

به گفته بلومبرگ ، دیگر انبارهای نفتی که به زودی پر می شوند شامل روتردام (قطب نفتی اروپای غربی) و چندین جزیره در کارائیب و سنگاپور است. معامله گران همچنین مخازن را به عنوان ذخیره روغن شناور اجاره می کردند و ظرفیت استفاده از این بخش محدود بود.

انتهای پیام