اقتصادی

دستور ریاست جمهوری برای آزادی 18 میلیون ماسک مازاد از مراکز درمانی کشور

رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نمایندگان بخش خصوصی و صنعتگران کشور با اشاره به درخواست وزارت صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر رهایی 18 میلیون ماسک نسبت به مصرف پرسنل پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی و اعلام موافقت وزارت بهداشت. دستور صادر کرد

رئیس جمهور به وزارت سكوت گفت: “در دولت از ما خواسته شده است كه نیازهای داخلی و مواد ضد عفونی كننده و مواد بهداشتی صادراتی را تأمین كنیم.” در دولت ، ما به وزیر خاموش خود اجازه داده ایم که محصولات مازاد را صادر کند.

روحانی گفت: “خیلی مهم است که از روز اول که امروز به آن احتیاج داشتیم بیش از دو ماه وقت نداریم. امروز در نقطه‌ای هستیم که در برخی از مقالات خود قدرت صادراتی داریم.

وی ادامه داد: بیایید کمی کمک کنیم ، حتی در کیت های تشخیصی ، در آینده نیازهای داخلی ما برآورده می شود و ممکن است صادرات داشته باشیم. همین امروز صبح ، تصمیم گرفتیم که آیا در هر صورت نیاز به جلسه تاج فردا داریم که معاون وزیر بهداشت از وزیر بهداشت درخواست آزادی 18 میلیون ماسک را صادر کرد یا خیر.

رئیس جمهور افزود: “این 18 میلیون ماسک در اختیار وزارت بهداشت است و ما گفتیم اگر به آنها احتیاج ندارید آنها را آزاد خواهیم کرد.” وزیر بهداشت همچنین گفت که ما به آن احتیاج نداریم. بنابراین ما می توانیم قدم به قدم برداریم و مشکلات را حل کنیم و مراحل بعدی را نیز می توان برای صادرات انجام داد ، همانگونه که امروز در برخی از مقالات چنین قدرتی داریم.

انتهای پیام