اقتصادی

بازار مسکن تا پایان ژوئن به خواب خود ادامه می دهد

متقاضی اقتصاد مسکن گفت: نامزدهایی که پول در دست دارند ، سالمندانی هستند که معمولاً بیشتر به یک تاج اهمیت می دهند و تا پایان خرداد وارد بازار مسکن نمی شوند.

سعید اساویار در مصاحبه با خبر فوری اظهار داشت: “درست است كه معاملات در ماه آوریل تقریبا 10٪ بقیه ماه بود ، اما از آنجا كه شرایط بازار مسكن در ماه آوریل عادی نبود و نامزدها برای حفظ سلامت از خرید و فروش خودداری كردند ، تعداد معاملات 1200 بوده است. ” این امر مناسب است زیرا بسیاری از صنایع مانند آژانس های مسکن مجاز به فعالیت نیستند. قراردادهای منعقد شده در ماه آوریل نتیجه توافقاتی است که قبل از عید به دست آمده است.

وی افزود: رکود مسکن تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد یافت ، زیرا افراد اصلی که پول در دست دارند و در بازار مسکن حضور دارند ، افراد میانسال و سالخورده هستند که معمولاً بیشتر مراقب مراقبت و جلوگیری از آن هستند. زنجیر تاج ” بعید نیست این افراد اواخر خرداد ماه حضور جدی در بازار مسکن داشته باشند.

افزایش قیمت مواد در شرایط تاج

اسویار با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی ، از جمله آهن ، با گذشت زمان افزایش یافته است ، گفت: “کسانی که اسکلت ساختمان خود را ساخته اند از آهن ساخته شده اند ، قیمت بسیار بالاتری از ساختمان های بتنی متحمل شده اند.” از طرف دیگر قیمت مواد وارداتی افزایش یافته است. به عنوان مثال ، دسته دیجیتال وارد شده از 5 میلیون تومان در بهمن ماه به 8 میلیون تومان رسید.

یک کارشناس بازار مسکن تأکید کرد: افزایش قیمت نهاده های ساخت و ساز حداقل 20 درصد از قیمت نهایی مسکن را تحت تأثیر قرار می دهد ، که از تابستان شاهد ثابت قدم بوده ایم.

بازار سهام در حال افزایش کالاها است

وی رشد شاخص بورس را در افزایش قیمت کالاهایی از جمله طلا ، مسکن و خودرو مؤثر دانست و افزود: با افزایش قیمت سهام ، ارزش کالاها و اشیاء با ارزش به طور خودکار افزایش می یابد. از طرف دیگر ، وقتی بورس منفجر شود ، سرمایه به داخل خودرو ، ارز ، طلا و مسکن سرازیر می شود و منجر به افزایش قیمت می شود.

اسویار در مورد فعالیت های ساخت و ساز در شرایط فعلی گفت: “با توجه به اینکه کار در بسیاری از کارها شروع شده است ، کار ساخت و ساز به حالت عادی برگشته و کرونا چنین تاثیری در بخش ساخت و ساز نخواهد داشت.”

پیشنهاد ساخت خانه های 30 متری در تهران

یک کارشناس بازار مسکن راه حل کنترل قیمت مسکن را در نظر گرفتن پتانسیل نامزدها عنوان کرد و گفت: “ما به شهرداری پیشنهاد کرده ایم خانه های 30 متری در تهران احداث کنیم که این امر می تواند در افزایش قدرت خرید نامزدهای مصرف کننده و کنترل مسکن تأثیر بگذارد. بازار برخی از معیارها مانند الزام داشتن پارکینگ یا انبار در واحدهای 30 متری ممکن است برداشته شود.

به گفته اسویار ، افرادی که از سوئیت های کوچک درخواست می کنند ، معمولاً ماشین ندارند ، بنابراین نیازی به سختگیری در این مناطق نیست. از سوی دیگر ، خرید این آپارتمان ها می تواند در حفظ ارزش قیمتی مردم برای مؤثر ساختن خانه آنها در آینده مؤثر باشد ، اما اگر پول نقد در دست آنها باشد ، به تدریج ارزش آن کاهش می یابد.

براساس اعلام بانک مرکزی تهران ، تعداد معاملات مسکونی در تهران در فروردین سال 1399 به 1243 رسید که این میزان به ترتیب 87.8 و 63.7 درصد کاهش نسبت به ماه قبل و در همان ماه گذشته است. متوسط ​​قیمت 15.3 میلیون تاک بوده است که نسبت به ماه مارس سال گذشته 2.1 درصد و نسبت به ماه آوریل سال گذشته 35.7 درصد بیشتر است.

انتهای پیام