اخبار جامعه

چند توصیه مفید برای سحری

همه ساله میلیون ها مسلمان در سراسر جهان در ماه رمضان هجوم می آورند ، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کورو ویروس ها ، باید توصیه های تغذیه ای بیشتری را برای افراد روزه دار در نظر گرفت.

به گزارش خبر فوری ، ساعات طولانی روزه داری باعث ایجاد تغییر در سبک زندگی افراد و قطعاً تغییر رژیم غذایی آنها می شود.

برای داشتن یک ماه مبارک سالم و فعال ماه رمضان ، عادت های غذایی خاصی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

یکی از مهمترین وعده های غذایی صبح ناشتا است. غذاهایی که برای این غذا انتخاب شده اند باید شما را در طول روز و قبل از افطار پر کنند و آب کافی را برای بدن فراهم کنند.

اگرچه ممکن است گرسنه نباشید ، اما به یاد داشته باشید که نوشیدن آب فقط در طول این وعده غذایی می تواند باعث کاهش سریع قند خون شما شود که به نوبه خود می تواند باعث خستگی بیشتر در طول روز شود.

از طرف دیگر ، اگر صبحانه شما خیلی سنگین باشد ، فعالیت متابولیکی بدن کاهش می یابد و خطر افزایش وزن افزایش می یابد.

برای حفظ تعادل سالم ، لازم است روزانه قبل از زایمان یک صبحانه متعادل میل کنید.

در اینجا برخی از نکات تغذیه ای که باید در طول ماه مبارک رمضان و هنگام طلوع آفتاب دنبال شود ، به نقل از “دیلی صباح”:

نوشیدن آب را فراموش نکنید

می توانید صبحانه را به عنوان صبحانه اولیه در نظر بگیرید. در این وعده غذایی ، باید غذاهایی را در نظر بگیرید که اگرچه سبک هستند ، اما مدت طولانی شما را پر می کنند.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند افراد روزه دار حداقل دو لیوان آب را در صبحانه بنوشند تا در طول روز دچار کمبود آب بدن نشوند.

اما مهمتر از همه ، بین وعده های غذایی و صبحانه ، به تدریج دو لیتر آب بنوشید تا از هیدراتاسیون مناسب در طول روز اطمینان حاصل شود.

از تعویض غذای اصلی در سحر خودداری کنید

به جای خوردن یک وعده غذایی اصلی و سنگین در صبح ، باید یک صبحانه مناسب را جایگزین کنید.

اگر در صبحانه غذاهای کامل مانند ماکارونی ، برنج و گوشت بخورید ، در تمام روز تشنه و گرسنه خواهید ماند.

اگر نمی توانید برای صبحانه از خواب بیدار شوید ، می توانید یک لیوان کفیر ، دو خرما خشک و سه آجیل کامل در مقابل تختخواب بخورید که منبع خوبی برای پروتئین هستند و با روده مطابقت دارد.

خوردن جعفری و نعنا را فراموش نکنید

سبزیجات مانند شوید ، جعفری و نعناع را می توان در صبح به مقدار زیادی مصرف کرد زیرا هر دو نفس را تازه می کنند و بدن را تمیز می کنند.

این سبزیجات را می توان به سالاد ، ماست یا کفیر اضافه کرد.

این گیاهان معطر همچنین دارای آنتی اکسیدان های زیادی هستند و می توانند سیستم ایمنی بدن را در هنگام مبارزه با عوامل بیماری زا رایگان تقویت کنند.

غذاهای سرشار از پروتئین بخورید

تخم مرغ ، بهترین منبع پروتئین پس از شیردهی ، به ما کمک می کند تا قبل از طولانی احساس کامل شود. تخم مرغ را می توان آب پز یا بخارپز بخورد.

همچنین می توانید مقداری پنیر ، یک فنجان ماست ، یک لیوان کفیر ، مقداری کره با نعناع فراوان یا یک فنجان شیر بدون لاکتوز میل کنید.

این محصولات پروتئین کافی را برای احساس کامل در طول روز به شما می دهند.

سبزیجات را از بین نبرید

Portulaca oleracea ، Argola (mandab) ، هندوانه ، جعفری ، خیار ، هویج و سایر سبزیجات از جمله غذاهایی هستند که بدن را آبرسانی می کنند.

برای صبحانه می توانید سالادی سرشار از این سبزیجات تهیه کنید.

قارچ نیز گزینه مناسبی برای احساس کامل در طول روز است. می توانید آنها را با سبزیجات دیگر میل کنید یا از آنها در املت استفاده کنید.

آجیل ، چای گیاهی و سوپ را فراموش نکنید

می توانید یک یا دو قطعه نان قهوه ای سبوس دار ، ماست ، تخم کتان ، دو یا سه قاشق غذاخوری جو و یک مشت گردو ، بادام یا فندق بخورید.

نوشیدن مقداری چای گیاهی با لیمو خرد شده یا چای سیاه بدن شما را نیز خوشحال خواهد کرد.

افرادی که صبحانه را به عنوان صبحانه دوست ندارند می توانند عدس ، نخود فرنگی ، ماست ، جو دوسر ، مرغ با سبزیجات یا quinoa درست کنند.

Quinoa گیاهی است که به دلیل دانه های خوراکی آن کاشته می شود. این یک دانه نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه در آمریکای جنوبی پرورش یافته و بذور آن شبیه به برنج است.

انتهای پیام