اخبار جامعه

توصیه هایی برای سلامت چشم ها

معاینات منظم چشم در دوران کودکی نیز مهم هستند زیرا بینایی را حفظ می کنند و از ضعیف شدن این اندام حساس و مهم جلوگیری می کنند.

به گزارش خبر فوری ، معاینات دوره ای چشم می تواند عوارض بدون علامت مانند گلوکوم (گلوکوم) را به موقع تشخیص دهد ، زیرا تشخیص به موقع در درمان سریعتر و آسان بیماری موثر است.

در مقاله مراقبت از سلامت چشم ، وب سایت webmd توصیه می کند که علاوه بر معاینات معمول ، نکات زیر را فراموش نکنید.

مصرف غذاهای موجود: روند حفظ سلامت چشم با نوع غذای مصرفی آغاز می شود. مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، روی و ویتامین های C و E می توانند از بیماری های مرتبط با چشم مانند آب مروارید و تخریب ماکولا جلوگیری کنند. به گفته متخصصان ، مصرف سبزیجات برگ سبز ، گوشت ماهی ، تخم مرغ ، حبوبات و مرکبات از جمله غذاهای توصیه شده است.

– ترک سیگار: سیگار کشیدن خطر آب مروارید ، آسیب به اعصاب بینایی و تحلیل رفتن ماکولا را از دیگر مشکلات افزایش می دهد.

از عینک آفتابی استفاده کنید: استفاده از عینک آفتابی مناسب به محافظت از چشمان شما در برابر اشعه ماوراio بنفش (UV) خورشید کمک می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور ماوراlet بنفش خطر آب مروارید و تخریب ماکولا را افزایش می دهد.

از عینک ایمنی استفاده کنید: در صورت دست زدن به مواد خطرناک در محل کار یا خانه خود از عینک ایمنی استفاده کنید.

از کار طولانی مدت با رایانه و تلفن های هوشمند خودداری کنید: کار طولانی مدت با رایانه و تلفن های هوشمند می تواند باعث خستگی چشم ، تاری دید ، خشکی چشم ، سردرد و گردن درد شود.

برای معاینات چشم به پزشک مراجعه کنید: معاینات منظم چشم نیز در دوران کودکی مهم هستند ، زیرا به حفظ بینایی و جلوگیری از ضعف چشم کمک می کنند.

انتهای پیام