اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: ساخت مسکن کارگران در برنامه دولت است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روند تولید پایدار مسکن در ایران آغاز شده است ، گفت: “ما با وزارت رفاه مذاکره کرده ایم تا مسکن را برای جامعه طبقه کارگر فراهم کنیم.”

به گزارش خبر فوری ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درمورد طرفین مراسم افتتاح مسکن فرهنگیان ، با اشاره به برنامه اقدام ملی مسکن و ثبت آن ، که تاکنون در دو مرحله انجام شده است: فرهنگیان است. یک گام مکمل در برنامه ملی مسکن فرهنگیان. در همین راستا تفاهم نامه 170 هزار نسخه امضا شده و برای مربیان شاغل و بازنشسته با وزیر آموزش و پرورش رد و بدل شد.

وی افزود: این یادواره با مشارکت وزارت آموزش و پرورش در سطح ملی اجرا می شود. این بدان معناست که وزارت آموزش و پرورش می تواند در هر پروژه ای اعم از تملک ، پشتیبانی و تأمین مالی اراضی و حضور تعاونی های مسکن فرهنگی که دارای یک پاسخ معیشت قابل قبول هستند ، نقشی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: انتخاب تعاونی ها با وزارت آموزش و پرورش است و تصویب آنها با وزارت راه و شهرسازی است. 14000 واحد در 11 استان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش زمین را برای احداث 720 واحد در یکی از استانها فراهم می کند و در استان های باقی مانده این زمین توسط وزارت بزرگراه ها و شهرسازی تهیه شده است.

اسلامی افزود: در همین راستا نکته مهم این است که معلمان نیز مانند همه افراد کشور باید از قوانین و مقررات قانونی که برای تعیین وضعیت و شرایط و شایستگی ها اعلام شده است پیروی کنند. حدود 75000 نفر واجد شرایط در پرده سینما مشخص شدند و وزارت آموزش و پرورش از مقدمه نامزدهای واجد شرایط خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ممکن است اعتراضاتی در این راستا صورت گیرد که با کمک آموزش دوباره به آنها رسیدگی می شود. تخمین زده می شود که در ماه مه و ژوئن ، حدود 100000 واحد به افراد واجد شرایط برای شروع پروژه ها در سطح کشور اختصاص یابد.

وزیر بزرگراه ها و شهرسازی با تبریک هفته معلمان به همه معلمان و مربیان کشور تبریک گفت و گفت: معاون اول و فرمانداران در سراسر کشور آغاز شدند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه موضوع مهم در بحث مسکن این است که بتوانیم از همه ابعاد مهارتها استفاده کنیم ، افزود: علاوه بر این تفاهم نامه تفاهم نامه ای با وزارت بهزیستی امضا شده است. همچنین برنامه هایی برای تأمین مسکن بازنشستگان ، نیروهای مسلح و اعضای فرهنگ ، هنر و رسانه ها در نظر گرفته شده است و ما با وزارت رهبری صحبت کرده ایم.

وی افزود: در همین راستا با کلیه آژانس هایی که قادر به همکاری با وزارت بزرگراه ها و شهرسازی هستند ، تفاهم نامه امضا کرده ایم. به نظر می رسد با این توافق نامه ها و دلایل تعیین و انتخاب به همراه پشتیبانی بانک ها و مشارکت مردم ، می توانیم امسال حرکت در مسکن را به معنای واقعی کلمه در همه نقاط کشور فعال کنیم. .

اسلامی افزود: بدین ترتیب با فعال سازی بخش مسکن ، صنایع ، مشاغل و منابع انسانی مرتبط در بخش ساخت و ساز و تسهیلات فعال می شوند و فعالیت های آنها می تواند افزایش یابد. با این شرایط می توان یک محرک واقعی برای اقتصاد در دوره پس از رشد معرفی کرد که منجر به اشتغال و تولید می شود و منجر به رفع نگرانی های نیازهای فوری جامعه می شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد واحدهای ساخته شده در چند استان اظهار داشت: در این طرح قصد داریم 170 هزار واحد احداث کنیم که مورد توافق قرار بگیرند و سقف آن را نداریم. هدف ما با این خاطرات ایجاد جریان بود. به همین دلیل است که نام این پروژه به عنوان یک اقدام ملی داده شد تا بدانیم این پروژه متعلق به همه است و برای یک دوره زمانی خاص نیست.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: وظیفه ما این است که زمین را برای مردم فراهم کنیم تا صاحب خانه شوند و اجازه دهید با تأکید بر آقای رئیس جمهور این مسئله را با احتیاط ویژه برطرف کنیم. آقای رئیس جمهور تأکید می کند که پروژه ها و تعهدات نیمه تمام که عمدتا در قالب مسکن آنلاین است ، باید تصمیم گرفته و واگذار شود.

وی افزود: البته بسیاری از این تعهدات انجام شده است و بخش کوچکی که باقی مانده است بحث در مورد موضوعات حقوقی آنها در دادگاههایی است که در حال بررسی هستند. امیدواریم با سرعت بخشیدن به این روند ، افراد درگیر در این پروژه ها به مسکن خود دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام