اقتصادی

توسعه راه‌ها و تهیه مسکن برای اقشار مختلف جامعه اولویت وزیر راه دولت جدید باشد

یکی از اعضای هیات مشورتی مدنی شورای مشورتی اسلامی تاکید کرد: مهمترین اولویت هایی که باید در وزارت راه و شهرسازی رعایت شود ، توسعه راه های کشور و تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه است.

کمال علیپور خنکداری در گفت وگو با خبر فوری ، درباره اولویت هایی که دولت جدید باید در وزارت راه و شهرسازی رعایت کند ، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم باید بر قانون نظارت داشته باشد و از مسائل جاری مطلع باشد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه مهم است و یکی از مهمترین اولویت هایی که باید در این وزارتخانه دنبال شود توسعه و اتصال جاده های زمینی ، ریلی ، دریایی و هوایی است. برای دستیابی به اهداف برنامه و رشد اقتصادی کشور ، مسیرهای دریایی ، زمینی و هوایی ما باید توسعه یابد. اگر تمام زیرساخت های تولید را ارائه دهیم اما وضعیت فرودگاه ها ، ایستگاه ها یا جاده های ما نامناسب باشد ، سرمایه گذار قطعاً وارد نخواهد شد.

نمایندگان مردم سوادکوه و قائم شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشتند که توسعه و رشد اقتصادی هر کشوری به وضعیت راه های خود باز می گردد ، وزیری که وارد صحنه می شود باید از دانش کافی برخوردار باشد.

این عضو کمیسیون عمران سالمندان ادامه داد: از سوی دیگر اولویت اول کشور بحث مسکن است ، مسکن در سبد خانه های مردم گم می شود و عرضه به مردم مخرب است. امروزه اگر فردی در کشور 35 سال غذا نخورد و لباس نپوشد و فقط کار کند ، حتی پس از آن مدت نیز نمی تواند خانه 75 متری بخرد. بنابراین ، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم باید بر برنامه ریزی برای خروج از این وضعیت تمرکز کند.

علیپور افزود: یکی از راهکارها کمک به سازندگان انبوه ، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و تهیه زمین برای تعاونی ها با قیمت مناسب برای ساخت مسکن است که از اولویت هایی است که باید در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

انتهای پیام