اخبار سلامت

کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

طبق این گزارش خبر فوریCoronaviruses سلولهای زنده را که از طریق آنها می توانند تولید مثل کنند ، آلوده می کنند. در داخل ویروس ها ماده ژنتیکی وجود دارد که ویروس ها با کمک اطلاعات موجود در آنها تکثیر می شوند. پروتئین پوسته ویروس محافظ سخت مانند سدی محکم بر روی مواد ژنتیکی آن ، این ویروس می تواند به راحتی در بین موجودات زنده شیوع و تکثیر یابد.

در خارجی ترین لایه ویروس ، شاخه های پروتئین وجود دارد که به اتصال ویروس به سلول های سالم کمک می کنند. وقتی ویروس وارد بدن انسان می شود ، شاخه های روی سطح ویروس به مولکولهای گیرنده روی سطح غشای سلول سالم متصل می شوند و ویروس وارد سلولهای بدن ما می شود.

با این حال ، سلول ها نیازی به ورود به هسته سلول ها ندارند و می توانند به طور مستقیم به بخشی از سلول دسترسی پیدا کنند ، بنابراین باعث می شود پروتئین های مورد نیاز ویروس تکثیر شوند و در نهایت ویروس جدیدی ایجاد می شود که شروع به حرکت به درون بافت های بدن می کند.

نحوه بروز علائم عفونت ریه

هر ریه از چندین قسمت تشکیل شده است به طور معمول وقتی نفس می کشیم ، هوا به راحتی از طریق نای و مجاری هوایی حرکت می کند و سپس وارد ساروج هوا می شود. این کیسه های هوا الاستیک هستند و هر کدام ساختاری شبیه به یک بادکنک کوچک دارند که برای تبادل اکسیژن تازه و دی اکسید کربن در این مکان بین شریان ها و کیسه های هوا کار می کند. لایه موجود در مجاری هوایی بیشتر میکروب ها را جذب می کند.

در بدن فرد سالم ماسکهایی در مجاری هوایی وجود دارد که به طور مداوم میکروب ها را در دستگاه تنفسی هدایت می کنند و سپس فرد با سرفه آنها را بیرون می زند. از طرف دیگر سلول های سیستم ایمنی بدن میکروب ها و ویروس هایی را که به کیسه های هوا رسیده اند می کشند ، اما وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد ، مانند آنهایی که با کوروی ویروس ها دارند ، ویروس ها می توانند سیستم ایمنی بدن انسان را محاصره کرده و تحت تأثیر قرار دهند. در این حالت کیسه های هوا ملتهب می شوند و سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به ویروس های ضرب می کند و کیسه های هوا از مایعات پر می شوند و تبادل اکسیژن را دشوار می کنند.

براساس آژانس خبری سامانه پزشکی ، یک عفونت ویروسی می تواند هر دو ریه فرد آلوده را آلوده کند ، تنفس فرد را دشوار کرده و باعث درد قفسه سینه می شود.

سرفه ، تیزی ، درد ، سردرد ، درد و درد و خستگی برخی از علائم عفونت ریه است ، اما عوارض جانبی بعضی اوقات می تواند جدی تر باشد. نارسایی تنفسی هنگامی اتفاق می افتد که تنفس برای فرد مبتلا مشکل شود و در این صورت فرد برای تنفس به دستگاه تنفس یا تهویه هوا نیاز دارد. البته شدت علائم در هر فرد به عوامل مختلفی از جمله سن ، وضعیت ایمنی و … بستگی دارد.