اخبار سلامت

از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شفاف ، از زمان سوییس ، این سویه در این کشور آمریکای جنوبی غالب است و علت بیش از 80٪ عفونت های جدید است.

این گونه در حال حاضر حداقل در 26 کشور از جمله انگلستان شناخته شده است و در 14 ژوئن توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان سویه لامبدا اعلام شد.

آژانس بهداشت عمومی انگلیس می گوید این گونه ها را از نظر جهش در سلول های پروتئینی که ویروس را به سلول های انسانی متصل می کند ، آزمایش کرده است.

مهمترین نگرانی دانشمندان امکان افزایش شیوع و افزایش مقاومت ویروس برای خنثی سازی آنتی بادی ها است. این بدان معنی است که می تواند با سرعت بیشتری گسترش یابد و در برابر درمان واکسن و آنتی بادی مقاومت بیشتری داشته باشد.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن های استفاده شده وجود ندارد.

تحقیقات اخیر چه می گویند؟

به گزارش ایندیپندنت ، مطالعه جدیدی که هنوز توسط دانشمندان دیگر مورد مطالعه قرار نگرفته و براساس نمونه هایی از کادر پزشکی شیلی گفته است که گونه لامبدا نسبت به آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیلی) مسری تر است.

بر اساس این مطالعات ، گونه های لامبدا در پاسخ به آنتی بادی های ایجاد شده در بیمارانی که یکی از واکسن های تاج را در چین دریافت می کنند ، نسبت به آلفا یا گاما فرار ایمنی بیشتری را تجربه کردند. با این حال ، پیش نویس این مطالعه ، که در اول ژوئیه منتشر شده است ، هیچ واکسن دیگری را بررسی نکرده است.

طبق آخرین گزارش های 2 جولای ، هشت مورد از این گونه در انگلیس شناسایی شده است که احتمالاً کمتر از تعداد واقعی آن است.

سرویس بهداشت عمومی انگلستان در اولین گزارش خود در تاریخ 25 ژوئن ، جزئیات بیشتری را در مورد شش مورد اول شناسایی شده از طریق نمونه گیری ژنتیکی ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد منجر به مرگ در طی 28 روز از آزمایش نتایج مثبت نشد.