اقتصادی

روند صعودی قیمت نفت موقتی است؟

در روزهای اخیر قیمت نفت به شدت افزایش یافته است ، و معامله‌گران با ابراز خوشبینی مبنی بر بازگشایی اقتصاد تاج ، و تقاضا شروع به افزایش خواهند کرد ، اما برخی تحلیلگران هشدار می دهند که روند صعودی ممکن است خیلی زود باشد.

به گزارش خبر فوری ، قیمت West Texas Intermediate در بیش از یک هفته دو برابر شد و از 12 دلار به 24 دلار در هر بشکه رسید. شواهدی از کاهش تقاضا و آغاز بهبود در سابقه کم اخیر وجود دارد. تقاضا برای بنزین در ایالات متحده برای دو هفته متوالی افزایش یافته است ، از 5.1 میلیون بشکه در روز در اواسط ماه آوریل به 6.66 میلیون بشکه در روز در تاریخ 1 مه.

در بخش عرضه ، علاوه بر اجرای توافقنامه کاهش تولید اوپک پلاس ، محصولات متوقف در خارج از گروه نیز اجرا شده اند و تولید نفت ایالات متحده از پایان ماه مارس 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. روزانه میلیون ها بشکه.

تحلیلگران بانک بازرگانی در یادداشتی نوشتند: “در حالی که قیمت نفت تا دو هفته قبل کاهش یافته و همه در مورد قیمت منفی وست تگزاس واسطه صحبت می کردند ، خوش بینی اکنون در همه جا قابل لمس است.”

افزایش قیمت نفت نشان دهنده افزایش بازارهای مالی است. میانگین صنعتی داو جونز از اواسط ماه مارس حدود 30 درصد افزایش یافته است. فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا میلیاردها دلار نقدینگی را به بازارهای سهام و اوراق قرضه تزریق کرده است.

اما علاوه بر خوش بینی بازار مالی ، حدود 33 میلیون نفر در ایالات متحده درخواست بیمه بیکاری داده اند. مشاغل کوچک در همه جا ناپدید می شوند و شکاف زیادی بین بازارهای مالی و اقتصاد واقعی وجود دارد که بی فایده است.

در بخش نفت و گاز نیز وضعیت مشابه است. با وجود فشارهای شدید در بازار ، سهام انرژی از ماه مارس به شدت افزایش یافت و با وجود محدودیت در ذخایر نفت ، قیمت نفت افزایش یافت. قیمت پایین West Texas Intermediate 30 دلار برای صنعت نفت است ، اما افزایش چشمگیر قیمت نفت طی دو هفته گذشته را نمی توان نادیده گرفت.

تحلیلگران بانک تجارت گفتند که بورس وست تگزاس بورس روز پنجشنبه 33 دلار در هر بشکه معامله کرد و هشدار می دهند که ما معتقدیم رونق فعلی در بازار نفت زودرس است.

وضعیت در بازارهای گاز طبیعی مشابه است. در حالی که قیمت گاز طبیعی در بازار Niemex تا سال 2020 برای بیشترین گرمای میلیون بریتانیا (MMBtu) زیر 2 دلار در هر واحد بود ، از اواسط آوریل به 2.13 بیش از 30 درصد افزایش یافته است. دلار در 5 مه. وارد شد دلیل این افزایش تا حد زیادی به دلیل بسته شدن تولید در منطقه پرمین و انتظار کاهش تولید گاز و انفجار نمونه کارها از خط لوله است.

اما تحلیلگران شرکت گلدمن ساکس با بیان اینکه افزایش قیمت اخیر با توجه به انتظار کاهش چشمگیر در تولید ، قابل قبول است ، افزودند: قیمت بازار گاز Nymex به شدت در تابستان سال 2020 رشد کرده است.

با این حال ، افزایش قیمت نفت تعجب آورتر بود. به گفته Burenar Tonhagen ، مدیر بازارهای نفت در تحقیقات انرژی Ristad Energy ، درمورد اینکه آیا قیمت ها متوقف نمی شوند ، متوقف می شوند ، اما درباره این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. تعطیلات در بخش تولید به کاهش اشباع عرضه کمک کرده است ، اما مشکل این است که هنوز تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار نیست و محدودیت های بیشتر برای عرضه لازم است. احتمالاً قیمت نفت در اواخر ماه مه بیشتر خواهد شد تا پازل بسته شدن چاه های نفت تمام شود.

بانک استاندارد چارتر اخیراً در گزارشی اعلام کرد که چندین زخم در جریان بحران جاری وجود دارد که سالها طول خواهد کشید تا برطرف شود.

به گفته نفت ، به عنوان تحلیلگران بانک تجارت ، همه گیر جهانی به پایان نمی رسد و اقتصاد جهانی برای بهبودی تلاش خواهد کرد. خطر موج دوم عفونت کروناویروس و خاموش شدن گسترده اقتصادی واقعی است. حتی با از سرگیری فعالیتهای اقتصادی ، تقاضا ممکن است در سالهای آتی زیر سطح 2019 باقی بماند.

انتهای پیام