اقتصادی

روند افزایشی قیمت نفت ازسرگرفته شد

قیمت نفت در روز جمعه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، اما نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضای سوخت چین، افزایش بیشتر را محدود کرد.

به گزارش خبر فوری، قیمت نفت برنت با 65 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 95 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دیشب 1.5 درصد کاهش یافت. این شاخص قیمت بازارهای جهانی از ابتدای هفته جاری حدود 0.5 درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 66 سنت معادل 0.8 درصد افزایش به 88 دلار و 83 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت خام آمریکا روز پنجشنبه دو درصد کاهش یافت و از ابتدای هفته جاری یک درصد افزایش یافته است.

هر دو شاخص در معاملات اولیه روز جمعه با افزایش ارزش دلار پایین‌تر بودند، اما پس از کاهش 0.3 درصدی شاخص دلار، قیمت‌ها شروع به افزایش کردند.

تحلیلگران می گویند در حالی که نگرانی ها در مورد وضعیت تقاضا بر بازار سنگینی کرده است، انتظارات برای کاهش عرضه کف قیمتی ایجاد کرده است.

در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، نگرانی ها از رکود روز پنجشنبه پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که هنوز برای تعلیق افزایش نرخ بهره زود است، افزایش یافت. بانک مرکزی انگلیس نیز روز پنجشنبه هشدار داد که معتقد است انگلیس وارد رکود شده است و ممکن است اقتصاد این کشور تا دو سال آینده رشد نکند.

به گزارش رویترز، در اقدامی که نشان دهنده نگرانی ها در مورد وضعیت تقاضا است، عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربی در دسامبر به آسیا را 40 سنت کاهش داد و آن را پنج دلار و 45 سنت بالاتر از قیمت معیار عمان-دبی تعیین کرد. خام. .

انتهای پیام