اقتصادی

ریزش قیمت نفت موقتی از آب درآمد

قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت و با شروع هفته پر فراز و نشیب از روز دوشنبه ، افزایش هفتگی را ثبت کرد.

در بورس اوراق بهادار نیویورک نفت خام برنت با 31 سنت یا 0.4 درصد بسته شدن در هر بشکه 74.10 دلار بسته شد. نفت برنت روز پنجشنبه 2.2٪ افزایش یافت.

وست تگزاس اینترمدیت با 16 سنت یا 0.2 درصد بسته شدن 72.7 دلار در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت ایالات متحده در روز پنجشنبه 2.3٪ افزایش یافت.

نفت خام برنت در هفته 0.7 درصد افزایش یافته و برای سه هفته متوالی روند کاهشی داشته است. وست تگزاس میدلندز پس از دو هفته متوالی سقوط در هفته گذشته 0.4٪ افزایش یافت.

اوایل این هفته به دلیل نگرانی در مورد تأثیر اقتصادی فوران دلتا کرونا در ایالات متحده ، انگلیس ، ژاپن و سایر کشورها ، با بهبود تقاضای نفت ، قیمت های نفت و سایر محصولات پرخطر نوسان شدیدی داشت. دو شاخص قیمت بازار جهانی روز دوشنبه حدود 7 درصد کاهش یافت ، اما تقریباً همه این افت را جبران کرد زیرا پیش بینی ها همچنان ادامه داشت و در نتیجه کاهش ذخایر نفت و روند افزایشی واکسن ادامه داشت.

تحلیلگران بانک مشترک المنافع در بیانیه ای اظهار داشتند که نگرانی بیش از حد در مورد تقاضا وجود دارد و قیمت نفت بهبود یافته است. با وجود افزایش عرضه نفت ، بازار در پایان سال جاری عرضه کمی دارد.

اگرچه تولیدکنندگان اوپک پلاس روز یکشنبه توافق کردند که تولید خود را بین 20000 آگوست تا دسامبر به 400000 بشکه در روز برسانند ، اما انتظار می رود رشد تولید بیش از میزان عرضه باشد. تحلیلگران ANZ Research در بیانیه ای نوشتند: “همچنان كه تقاضا همچنان قوی است ، افزایش تولید OPEC Plus در بازار برای تعادل بین عرضه و تقاضا كافی نخواهد بود.” کاهش ذخایر نفتی ایالات متحده و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه همچنان ادامه دارد.

ذخایر نفتی ایالات متحده هفته گذشته 2.1 میلیون بشکه افزایش یافت ، اما کوشینگ در اوکلاهما ، یک مرکز عرضه در غرب تگزاس است ، در پایین ترین سطح از ژانویه 2020 است.

گزارشی در روز جمعه توسط شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز نشان داد که شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی سیستم عامل های نفت و گاز طبیعی را به سیستم عامل های خود اضافه کردند. تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز طبیعی که هفت مورد از آنها معیار تولید آینده هستند ، در هفته منتهی به 23 ژوئیه 491 افزایش یافت که بالاترین سطح از آوریل 2020 است. تعداد سکوهای حفاری نفت به هفت دستگاه افزایش یافته و به 387 دستگاه رسیده است اما دستگاه های حفاری گاز طبیعی به 104 مورد تغییر یافته است.

اگرچه قیمت نفت در سال جاری 48٪ افزایش یافته است ، اما چندین شرکت انرژی آمریکایی گفته اند که برنامه های آنها برای افزایش هزینه ها کند است ، زیرا بیشتر شرکت ها همچنان بر تقویت جریان پول نقد ، کاهش بدهی و افزایش سود سهامداران تمرکز دارند.

به گزارش رویترز ، تحلیلگران بانک آمریکا در بیانیه ای اعلام کردند: “ما هنوز هم معتقدیم که معامله اوپک پلاس می تواند منجر به کاهش قیمت نفت و سوخت شود و انتظار می رود قیمت نفت برنت به 100 دلار در هر بشکه برسد.

انتهای پیام