اخبار ورزشی

رد لایحه‌اول‌ایران علیه غرامت۱۱۵میلیاردی ویلموتس درفیفا

به دنبال شکست جام جهانی در جام جهانی عراق ، فدراسیون فوتبال ایران و مربی سابق تیم ملی بلژیک و مارک ویلموتس به طور غیرمترقبه به همکاری خود پایان دادند و این دوستانه به اتهامات دو طرف فیفا به پایان رسید.

طبق این گزارش شفافویلموتس بیمیلی از فدراسیون فوتبال ایران با استدلال از دلیل فسخ قرارداد و به دنبال 6 میلیون دلار خسارت ، همکاری خود را با مطرح کردن مسائل مالی و تأخیر در پرداخت مطالبات خود ادامه داد. ایران و عراق آماده نشستن روی صندلی ایران نبودند و مشتاق همکاری بودند. در همین حال ، هر دو طرف اسناد را به فیفا تسلیم کردند ، اما همانطور که شواهد اثبات شد و تجربه دعوی علیه ایران در فیفا نشان داد ، ایران پرونده را از دست داد.

با این حال ، بسیاری از افراد تلاش کرده اند و در مورد آخرین اعلامیه رای FIFA در این مورد اظهار نظر نکرده اند ، یا این نظرات مثبت و خوش بینانه است ، بنابراین خرید وقت برای افکار عمومی است! البته 2 روز پیش مهدی تاج اولین خبر بد را در این باره داد ، اما کسی به آن توجه نکرد. وی گفت فیفا آن را نپذیرفته است و ایران اولین لایحه دفاعی علیه ویلموتس را دارد! این بدان معنی است که زنگ خطر برای فدراسیون مطرح شده است.

امتناع ایران از پرداخت اولین صورتحساب ویلموتس 115 میلیون دلار غرامت از فیفا دریافت کرد

البته فدراسیون مدارک مستندی را که فیفا در وهله اول انجام داد ، در اختیار نداشت. با این حال ، وضعیت فدراسیون فوتبال به طور فزاینده ای دشوار می شود. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تا پایان قرارداد وی به مارك ویلموتس 2 میلیون یورو دادند. 2 میلیون یورو به یک شرکت دولتی وام داده شده است که تاکنون پرداخت نشده است. در همین حال ویلموتز و وکلای وی به دنبال 6 میلیون یورو خسارت در دادخواست علیه ایران هستند.

به عبارت دیگر ، با توجه به اینکه قیمت فعلی بازار 19 هزار و 200 یورو در بازار انتخابات بسیار ملتهب و بی ثبات است ، ویلموتس حدود 115 میلیون تومان از ایران می خواهد و در صورت موفقیت ، فدراسیون فوتبال تاریخ را رقم می زند ، رقمی مانند این که مربی بتواند حقوق و غرامت بپردازد. . ، هیچ سابقه ای ندارد. تا همین اواخر میزان جبران احتمالی 15 میلیارد یورو 103 میلیارد تومان بود ، اما اکنون با توجه به نوسانات ارزی و بی ثباتی بازار ، 12 میلیارد آن مبلغ اضافه شده است.

اگر فدراسیون فوتبال محکوم شود ، 115 میلیارد جبران فقط برای فوتبال ایران خواهد بود. به دلیل عدم انگیزه برای Wilmots ، این تیم در مرحله اول جام جهانی 2022 ، دو بازی سرنوشت ساز را از دست داد و در مقابل بحرین و عراق باخت. سقوط در جام جهانی قطر. این بدان معنی است که ایران در آستانه از دست دادن جام جهانی است و اگر این اتفاق بیفتد ، فدراسیون 10 میلیون دلار دیگر نیز از دست می دهد ، این حداقل جایزه تیم ها برای پیشبرد و شرکت در جام جهانی است. 175 میلیون تومان هزینه دارد!

حال اگر هر دو اتفاق ناگوار برای فوتبال ایران بیفتد ، ایران حدود 290 هزار میلیارد تومان با خسارت مالی متحمل می شود ، 114 میلیارد یورو غرامت دریافت می کنید و 175 هزار میلیارد ضرر پرداخت می کنید ، و از نظر اخلاقی و تکنیکی بزرگی و برگشت ناپذیر متحمل می شوید.

منبع: خراسان ورزشی