اخبار عمومی

چند و چون اخذ مدارک دانشگاهی جعلی؟!

حمیدرضا اولومی یزدی به روزنامه نگار ما گزارش داده است که این تعداد 3000 اسناد جعلی که به آنها پرداخته شده است مورد تایید وزارت علوم نیست.

وی اظهار داشت: محیط آموزش عالی کشور یک سیستم منظم و قانونی است و از اولین مراحل پذیرش دانشگاه تا زمان تحصیل و مراحل تحصیل و تحقیق و ضوابط ارزیابی و صدور مدرک.

علومی گفت: “این نظارت بر محیط علمی کشور شامل مراکز علمی و دانشگاهی دولتی و غیر دولتی است.”
معاون وزیر علوم اظهار داشت: هرچند در محیط علمی ، آموزش و تحقیقات کشور تخلفات کمی صورت گرفته است ، اما نباید این فضا و زمینه علم و دانش را آلوده کنیم.

علومی در مورد کشف اسناد دانشگاه جعلی در میدان انقلاب تهران ، گفت: برخی از سازمانهایی که این مرکز علمی را به یک مرکز تجاری برای مشاغل تحقیقاتی غیر بومی تبدیل کرده اند ، به دادگاه فرهنگ و رسانه رفته اند و سخت افزارهای خود را به وزارت علوم رسانده اند.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: “خاطره این سخت افزارها مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تخلف ، وارد دانشگاه مورد نظر می شود یا شخص به دادگاه تحویل داده می شود.”

علومی گفت: “به درخواست وزیر علوم ، رئیس قوه قضائیه دستور تسریع در پرونده های دادستانی عمومی فرهنگ و رسانه را صادر کرده است ، و امیدواریم که مردم و دانشگاهیان ما احساس راحتی کنند.”

وی اظهار داشت: برخی از این مؤسسات مجوزهای تخلف یا کلاهبرداری را نقض کرده و می توانند تخلف کنند و پرونده آنها در دادگاهها است.

معاون وزیر علوم همچنین از نظارت بر فعالیت مؤسسات آموزش و تحقیقات و ارسال اسناد جعلی جلوگیری کرده است: