اقتصادی

پارک فاوا از پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت می‌کند

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: “بسیاری از پایان نامه های دانشگاهی و پایان نامه های تحقیقاتی می توانند تجاری تلقی شوند و اجرای برنامه Grant Sprint و حمایت مالی از چنین تحقیقاتی می تواند زمینه را برای شرکت های نوپا فراهم کند و آمادگی فناوری را بهبود بخشد.” اینها کشفیات علمی است.

به گزارش خبر فوری ، در دهه های اخیر ، جهت گیری کلی اقتصاد کشور از منابع طبیعی به ویژه نفت محور به اقتصاد دانش بنیان تغییر یافته است. به عبارت دیگر ، کسب درآمد با علم و بهبود زنجیره های ارزشی اقتصاد کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته و نیاز به ایده از بخشهای مختلف اقتصادی و نیاز به دانش فنی موثر را چند برابر کرده است.

در همین رابطه ، جعفر صدیق – مشاور وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی – به خبر فوری گفت: “از یک طرف ، برای گسترش پیوند اقتصاد و علم ، مانند پارک های علم و فناوری ، مراکز رشد و مراکز نوآوری ، باید نهادهای جدیدی ایجاد شود. ، برنامه ها و درایورهای پشتیبانی “. در این منطقه. در سال های اخیر ، مراکز آموزش عالی و توسعه فناوری کشور برنامه های متنوعی از جمله جوانه زنی ، رشد ، گلدهی ، رشد و نظایر آن را برای پشتیبانی از ایده های بازار محور و فناوری طراحی و اجرا کرده اند.

وی ادامه داد: این برنامه ها با هدف توانمند سازی و حمایت از هسته های نوآورانه اکوسیستم نوآوری کشور اجرا می شود و از آنجا که هر ایده بازار محور در مراحل اولیه توسعه به ویژه دولت ها و سازمان های کمک کننده بخش خصوصی نیاز به توجه و سرمایه گذاری دارد. یکی از این برنامه ها پروژه Sprout Grant است که توسط وزارت علوم ، ارتباطات و فناوری و با همکاری پارک فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) راه اندازی شده است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در تشریح این پروژه گفت: بسیاری از پایان نامه های دانشگاهی و پایان نامه های تحقیقاتی را می توان بازارپسند دانست و اجرای یک برنامه جوانه زنی و ارائه تحقیقات (بودجه) می تواند زمینه سازی و بهبود آمادگی باشد. فناوری این اکتشافات علمی. هدف از پروژه Sprout Grant حمایت از پایان نامه هایی با ایده های بازار محور است و با تأمین اعتبار این پایان نامه ها می توان انتظار داشت تحقیقات علمی به سمت تأمین نیازهای ملی پیش رود.

کدام پایان نامه ها اعتبار مالی دریافت می کنند؟

صدیق درباره جامعه هدف پروژه Grant Javaneh گفت: “پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا با ایده های بازار محور محور اصلی این پروژه است. این کار در آذربایجان مرکزی ، فارس و سمنان انجام شد و در مجموع 82 پایان نامه دریافت کرد که برای آن توافق نامه های لازم بین وزارت آموزش و پرورش ، پارک ICT و پارک های استان برای شروع برنامه و شروع پرداخت اعتبارات به امضا رسیده است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد میزان پشتیبانی پروژه توضیح داد: حداقل اعتبار دریافت شده برای پایان نامه های کارشناسی ارشد هفت میلیون و 500 هزار گوجه فرنگی و حداکثر 26 میلیون گوجه فرنگی است. این اعتبار برای پایان نامه های دکترا از 15 میلیون تا 52 میلیون گوجه فرنگی است. تا به امروز ، 82 درخواست پشتیبانی در دوره کارشناسی ارشد و 30 درخواست پشتیبانی در مقطع دکترا دریافت کرده ایم که از این تعداد 56 مورد به ترتیب پروژه در دوره کارشناسی ارشد و 26 پروژه در دوره دکتری است.

انتهای پیام