اقتصادی

تمدید مشوق ارزی بانک مرکزی برای صادرکنندگان

استاندار بانک مرکزی می گوید که کلیه صادرکنندگان باید تا پایان ژوئیه سال 2009 در سال 2009 رعایت کنند تا تعهدات صادراتی و انگیزه های ارزی خود را برآورده کنند.

به گزارش خبر فوری ، از ماههای نخست سال 1397 و همزمان با نرخ ارز در بازار داخلی ایران ، بانک مرکزی در صدد بود تا بازگشت صادرات به کشور به خارج از کشور را تضمین کند ، از یک سو برای صادرکنندگان تعهدات ارزی را قطعی اعلام کرد. اگر ارز را به موقع برگردانند ، می توانند از مشوق های صادراتی استفاده کنند.

در ماه های اخیر ، تحت تأثیر تاج اول ، چندین صادرکننده اظهار داشته اند که قادر به بازگشت ارز نیستند و در صورت عدم توجه به سرعت بانک مرکزی ، سرعت صادرکنندگان صدمات جدی را متحمل می شود.

غلامحسین شافعی – رئیس اتاق بازرگانی ایران – عبدالناصر فرماندار بانک مرکزی همتی در این نامه در اوایل ماه مه امسال ، اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی ایران به عدم ابلاغ توافق اعتراض کردند. وی تأیید کرد که تعدیل 20 درصدی برنامه ریزی شده به نفع صادرکنندگان نیست ، بلکه مکانی برای پوشش نرخ های اساسی صادرات است زیرا نمی توان از قیمت دقیق ، افزایش مجازات های افزایش نرخ ارز ، عدم امکان استفاده از سیستم بانکی و موارد مشابه آن ناممکن بود. مطمئناً توجه نکردن به این امر باعث كاهش صادرات و تحمیل هزینه های بالا برای صادرکنندگان خواهد شد.

در پی نامه و اعتراضات بخش خصوصی ، استاندار بانک مرکزی امروز اعلام کرد که تا پایان تیرماه امسال صادرکنندگان که به تعهدات ارزی خود عمل می کنند می توانند مشوق صادراتی داشته باشند.

تصمیم جدید بانک مرکزی مطابق ماده 14 جلسه چهاردهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصمیم گرفته شده است و صادرکنندگان را از مشوقها و خدمات مؤسسات ، سازمانها و ارگانهای مهم سود می برد و به نامه همتی شافعی پاسخ می دهد. ارزهای منفعل تا پایان ماه ژوئیه صادر می شوند.

انتهای پیام