اقتصادی

دستور روحانی به رئیس بانک مرکزی برای پیگیری مطالبات از کره جنوبی

رئیس جمهور دستورالعمل های لازم را از طریق سیاست های دو جانبه برای پیگیری الزامات ، همچنین مسیر قانونی و نهادها و مجامع بین المللی و همچنین ارائه یک برنامه تأمین مالی بدون تورم برای پروژه های مهم نفتی ، به بانک مرکزی کره جنوبی ارائه داد.

خبر فوری ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ، در گفتگوی تلفنی با دکتر همتی ، رئیس بانک مرکزی ، روز جمعه از بانک مرکزی ایران به دلیل مسدود کردن منابع کره جنوبی انتقاد کرد. مردم ایران به استاندار بانک مرکزی دستور داده اند تا با همکاری وزارت امور خارجه این موضوع را از طریق سیاست های دو جانبه و مجاری قانونی و همچنین مؤسسات مالی و انجمن های بین المللی پیگیری کند.

وی گفت: “کره جنوبی از استفاده از منابع بانك مركزی ایران برای خرید کالاهای اساسی ، داروها و کالاهای بشردوستانه خودداری کرده است ، این امر هرگز قابل قبول نیست و امیدواریم دولت کره جنوبی هرچه سریعتر این محدودیت را برداشته باشد.”

در این مصاحبه ، استاندار بانک مرکزی به رئیس جمهور اطلاع داد که روند مثبتی به سمت ارز خارجی برای واحدهای تولید محصولات اساسی ، داروها و سایر محصولات ضروری و مواد اولیه وجود دارد و اعلام کرد که این روند مهلت را به اواخر تیرماه به صادرکنندگان باز می گرداند. شتاب بیشتری یافته است و شرایط عرضه ارز در هفته های آینده بسیار بهتر خواهد شد.

همتی همچنین پیشنهادی از بانک مرکزی در مورد نحوه تأمین مالی تورم غیر تورمی پروژه های بزرگ در وزارت نفت به رئیس جمهور ارائه کرد. روحانی دستور داد که پیشنهاد بانک مرکزی در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت در هفته آینده ارائه شود.

انتهای پیام