اخبار ورزشی

فوتبال ایران جولانگاه بنجل‌های خارجی

به گزارش خبرگزاري خبر فوری ؛ همه ساله در طول فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران ، فعال ترین (یا شاید بهتر بگوییم کارگزاران) فعال ترین هستند و در روغن نان دارند. رتبه بندی فیفا به دنبال ضعیف ترین و فقیرترین فوتبالیست های کشورهای سه رقمی است.

سالهاست که کارگزارانی که در فوتبال ایران کار می کنند با میلیاردها قرارداد در بین بازیکنان رده سوم در باشگاه های فوتبال درگیر هستند و قراردادهای آنها قبلاً سودهای کلانی را به همراه دارد. البته در این بین ، چند بازیکن به طور غیر منتظره و کیفی نتوانسته اند واجد شرایط شوند ، اما به محض ورود بازیکن سوال کننده به “کمی” فوتبال ایران ، کارگزاران جدید میزان تمدید قرارداد را دو برابر کرده و بازار بازیکنان خود را گرم کرده اند. اکثر خارجی هایی که در فوتبال ایران کار می کنند ، همیشه از کیفیت پایین برخوردار بوده اند و در آخر ، تنها چیزی که برای بازیکنان مدیون ایران باقی مانده است ، اتهامات صد هزار دلاری است.

حلقه شرور حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران بسیار فصلی است ، اگر در هر فصل یکی از موضوعات اصلی باشگاهها خریدهای خارجی بی کیفیت نباشد ، فصل به پایان نمی رسد و به نظر می رسد اوضاع انگار چیزی در آن باشگاه وجود ندارد. خریدهای خارجی ضعیف و ضعیف در فوتبال ایران ، با عملکرد ضعیف خود ، فقط بدهی ، شکایات و مشکلات را به جای می گذارد و مشکلاتی را برای مدیران باشگاه ایجاد می کند.

در پی این گزارش ، ما به بازیکنان خارجی که در سالهای اخیر به فوتبال ایران آمده اند ، خواهیم پرداخت تا بخاطر بیاوریم که مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس چه عملکردهایی در سالهای اخیر برای جذب بازیکنان خارجی داشته اند.

پرسپولیس؛ تیم جولان اسقف

4373769

در سال های اخیر ، چندین مقام پرسپولیس وظیفه دارند بازیکنان خارجی را امضا کنند. برنده جونیور مهاجم برزیلی که فصل گذشته با پرسپولیس قرارداد 700000 دلاری امضا کرد و یک گل برای این تیم به ثمر نرسید ، آنتونی استوکس که یک قرارداد 450،000 دلاری را امضا کرد تا هیچ کاری برای سفیدپوشان انجام ندهد. باشگاه اضافه شده در فیفا.

یکی دیگر از معاملات عجیب پرسپولیس در فصل گذشته ماریو بودیمیر بود به درخواست برانکو ایوانکوویچ برای پر کردن شکاف باقی مانده از مهدی طارمی ، اما قرمزپوشان در 15 گل دو گل به ثمر رساندند. از آن زمان مدیرعامل (ایرج عرب) 25000 یورو دریافت کرد ، قرارداد خود را با این تیم پایان داد و به شاکیان این باشگاه پیوست.

باشگاه پرسپولیس در سالهای اخیر به کانون واسطه های خارجی و بازیکنان خارجی تبدیل شده است آیا ماجرای دیکرمو را به خاطر دارید وقتی زمان افشین قطبی به پرسپولیس آمد و بعد قرمزها متوجه شدند که او فوتبالیست و فروشنده پرنده در برزیل نیست ؟! بازیکنانی مانند Tadeo که وزن 20 پوند داشتند ، Paul Yansky و Primov Ukrainy ، Golch ، یک دقیقه مقابل پرسپولیس بازی نکردند و مقابل فیفا ، مارکو اسپانوویچ ، روبرتو سوزا ، زیاد شابو سوری ، وسلی برزیل ، مدافعان پاناما و هپاتیت بازی کردند. رافائل برزیلی استاد کارگردانان پرسپولیس بود که بازیکنان خود را جذب می کرد.

پرونده استوکس و بررسی اوزاگونا همچنین نشان می دهد که مدیران فعلی پرسپولیس مسیری مشابه گذشته را برای جذب بازیکنان خارجی طی کرده اند.

637101943729717598_lg

استقلال؛ بنزیل میزبان برزیل

وضعیت باشگاه استقلال چیزی غیر از اردو برای تیم مقابل نیست و این احتمال وجود دارد که مدیران استقلال در سالهای اخیر سبقت بگیرند تا در این زمینه با مدیران پرسپولیس رقابت کنند. البته استقلال در سالهای اخیر بازیکنان خارجی خوبی داشته است ، مانند Gianvariro ، Patosi ، Robson Januario ، Padovani ، Tiam ، ساموئل و شیخ دیابات ، اما تعداد بازیکنان ضعیفی که به تیم آمده اند و استقلال هم این کار را نکردند. این یک مشکل کوچک نبوده است. بازیکنان ضعیفی همچون بوژان نایدنف ، ماركوس نویمایر و الهاجی گارو در زمان شفر به استقلال آمدند و با كمترین بازده تیم را به دست آوردند. الونگ آلونگ ، کوئیک ، رینالدو کروزادو ، دوس سانتوس ، فیلیپس آلوز دسوسا ، آندره لوئیز ، رودریگو توسی ، لیام رددی ، ریوالدو باربوسا و غیره از جمله ضعیف ترین بازیکنان خارجی برای آمدن به استقلال بودند و هر کدام تلاش خود را کردند. .

714495_881

در همین حال ، سایر باشگاه ها نیز برای جذب بازیکن تلاش کرده اند. مهاجم تراکتورسازی پرتغالی ، فلاویو لو لو پز ، مهاجم برزیلی لاکی مندز ، کوین کنستانت نیز برای میلان بازی کرد و به تراکتور پیوست و یک قرارداد را امضا کرد اما این قرارداد در یک تست پزشکی رد شد و شکایتی علیه تراکتور مطرح شد. مدیران این باشگاهها به آنها آب دادند.

وزیر ورزش بر استفاده از مربیان و بازیکنان ایرانی تأکید کرد

حضور بازیکنان ضعیف خارجی در فوتبال ایران همانند صدای مسعود سلطانی فر وزیر وزیر ورزش و جوانان هیجان انگیز شده است. سلطانی فر صریحاً از مدیران باشگاه خواسته است بازیکنان و مربیان ضعیف خارجی را محدود کنند و از بازیکنان و مربیان جوان ایرانی استفاده کنند.