اقتصادی

احتمال راه‌اندازی پروازهای ترکیه از شنبه

دبیر انجمن هواپیمایی هواپیمایی از احتمال بازگشایی مرز هوایی ترکیه و انجام پروازهای مسافری به این کشور از هفته آینده شنبه (31 ژوئن) خبر داد.

به گزارش خبر فوری ، از زمان شیوع ویروس تاج بسیاری از سفرهای هوایی ، زمینی و دریایی در برخی از کشورها به حالت تعلیق درآمده است و کشورهای مختلف برای کنترل ویروس در کنار یکدیگر بسته شده اند اما به تدریج طی روزها و هفته ها ادامه می یابد. مذاکرات بین دو کشور در گذشته برای انجام سفرهای هوایی ، زمینی و دریایی از سر گرفته شده و دولت به تدریج محدودیتها را کاهش می دهد.

البته در گذشته گمانه زنی هایی وجود داشته است که احتمالاً مرزهای هوایی ترکیه در اواسط ژوئن امسال بازگشایی خواهد شد ، اما این اتفاق نیفتاد.

اکنون ، مقصود اسدی سامانی ، وزیر هواپیمایی ، جدول زمانبندی بازگشت ترکیه به شرایط عادی را به خبر فوری گفته است: این احتمال وجود دارد که مرز هوایی در کشورهای اطراف شنبه آینده (31 ژوئن) بازگشایی شود و پروازهای مسافری را آغاز کند.

وی افزود: “مذاکرات بین همه کشورها برای از سرگیری پروازهای مسافری از سر گرفته شده است. هر روز گزارشی از باز و محدودیت سفرهای هوایی منتشر می شود. ایران نیز مانند سایر کشورها مذاکرات را آغاز کرده است.” اما تاکنون ، گذشته از مقصد برای پروازهای یک طرفه ، یک طرفه و باربری ، هیچ مقصد دیگری برای پروازهای خارجی تکمیل نشده است.

وی گفت: “پروازهای خارجی یک طرفه یا یک طرفه است.” “پس از مذاکرات و هماهنگی با ترکیه ، این احتمال وجود دارد که مرز هوایی ترکیه روز شنبه آینده روز آینده باز شود و در این صورت پروازهای مسافری خارجی مجاز خواهد بود.” همچنین به زودی راه اندازی می شود.

انتهای پیام