اقتصادی

افزایش تولید سالانه طلا در ترکیه به ۱۰۰ تن

وزیر انرژی ترکیه گفته است که کشورش قصد دارد در پنج سال آینده تولید طلای خود را به 100 تن یا بیشتر برساند.

فاتح دونمز در مصاحبه با بلومبرگ اچ تی گفت: “ترکیه در سال 2020 حدود 42 تن طلا تولید کرد که رکورد بود و در سال 2021 نیز بیشتر تولید خواهد شد.” هدف واقعی افزایش تولید به 100 تن یا بیشتر طی 5 سال آینده است. ترکیه می خواهد یکی از 10 کشوری باشد که سالانه بیش از 100 تن طلا تولید می کند.

طبق آمار رسمی ، ترکیه در سال گذشته 219.43 میلیارد دلار واردات داشته است که 26.6 میلیارد دلار آن واردات طلا بوده است که دو برابر سال 2019 است.

ترک ها در سال های اخیر اقدام به خرید ارز و طلا کرده اند ، به ویژه از زمان سقوط شدید لیر در پاییز و طبق گزارش بانک مرکزی ترکیه ، ذخایر غیر لیر در این ماه به رکورد 236 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته وزیر انرژی ترکیه ، واردات طلای این کشور بسیار زیاد است و تمام این واردات در بخش جواهرات استفاده نمی شود بلکه به عنوان وسیله ای برای حفظ دارایی ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای کاهش واردات باید از افزایش تولید اطمینان حاصل کنیم تا تأثیر منفی بر کسری حساب جاری نداشته باشد.

به گزارش رویترز ، وزیر انرژی ترکیه اوایل ماه جاری اعلام کرد که ترکیه دارای 18 معدن طلای فعال و 20 معدن دیگر برای شروع تولید معادن است.

انتهای پیام