اقتصادی

نگران کاهش پروازهای عبوری قطر نیستیم/ آسمان ایران به‌صرفه‌ترین مسیر

معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فضای هوایی ایران در موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ویژه ای در بین پروازهای آسیا به اروپا و آمریکا قرار دارد و هیچ نگرانی در مورد کاهش پروازهای قطر وجود ندارد.

به گزارش خبر فوری ، پس از توافق نامه قطر و عربستان پس از درگیری های طولانی مدت بین دو کشور ، اخباری مبنی بر کاهش پروازهای هواپیمایی قطر در نتیجه پروازها بر فراز عربستان سعودی و هدف برخی از کشورهای دشمن برای حذف پروازهای ترانزیتی بر فراز ایران منتشر شد. .

ابوالقاسم جلالی – معاون هواپیمایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری – به خبر فوری گفت: “هیچ نگرانی در مورد کاهش پروازهای قطر بر فراز ایران وجود ندارد ، زیرا فضای هوایی ایران کوتاهترین مسیر بین کشورهای اروپایی و آسیا و بالعکس است.”

وی افزود: بنابراین قطر می تواند از عربستان برای حمل و نقل به آفریقا استفاده کند ، اما در پروازها به مقصد اروپا ، ایالات متحده و کانادا ، آسمان ایران اقتصادی و منطقی تر خواهد بود.

معاون هواپیمایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه یک کشور نمی تواند جایگزینی برای هواپیما از مناطقی مانند آسمان ایران ارائه دهد ، گفت: شرکت های جهانی می دانند آسمان ایران در موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ویژه ای بین دو جریان ترافیک هوایی آسیا قرار دارد. آنجاست

جلالی گفت: در واقع ، تجربه نشان داده است که آسمان ایران واقعیتی انکارناپذیر در دنیای هواپیماها است و توسعه منطقه ای کوتاه مدت نمی تواند در طولانی مدت بر ارزش آن تأثیر بگذارد.

انتهای پیام