اقتصادی

فعال شدن ۷ صندوق جسورانه بورسی در سازمان بورس/حمایت از طرح‌های استارتاپی پرریسک

مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینكه 7 صندوق جسورانه سهام در بازار فرابورس را فعال كرده است ، اظهار داشت: “هدف از راه اندازی صندوق های جسورانه سهام بورس سرمایه گذاری در مگاپروژك ها ، سرمایه گذاری در پروژه های كوچك نیست ، اما در معرض خطر است.” آنها بالاتر می روند.

محسن نوتاش در مصاحبه با خبر فوری ، وی گفت: “برای شروع کار باید سرمایه گذاری شود.” “از آنجا که این افراد نوپا هستند ، آنها قادر به دسترسی به بانک ها و موسسات مالی دیگر ، مانند صندوق نوآوری و شکوفایی ، تسهیلات و وام نیستند.” مؤثر باشد؛ زیرا این نوع مشاغل در ابتدای جاده هستند؛ بنابراین ، این شرکت ها به دنبال جذب سرمایه هستند.

وی صندوق سرمایه گذاری (VC) را یکی از راه های افزایش سرمایه در بازار سرمایه خواند و گفت: “این صندوق ها نوعی سرمایه گذاری است که در سرمایه گذارانی که می خواهند در استارتاپ ها سرمایه گذاری کنند ، سرمایه گذاری می کند.” شرکت های سرمایه گذاری یا شرکت های نوپا برای شروع سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در پروژه هایی سرمایه گذاری می کنند.

نوتاش گفت این سرمایه ها می توانند در شرکت های بورس و نوپا در بورس سرمایه گذاری شوند. وی گفت: “درصد زیادی از وجوه برای سرمایه گذاری در سهام اولیه اختصاص داده شده است.”

مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به این سوال که چه کسی سرمایه گذاری جسورانه بازار سهام را برای چه کسی در نظر دارد ، توضیح داد: تأمین اعتبار این صندوق برای افرادی است که ریسک بالایی را قبول می کنند تا در آینده انتظار بازگشت سرمایه گذاری را داشته باشند. آنها همچنین علاقه مند به سرمایه گذاری در فن آوری نوپا خواهند بود.

وی با اشاره به مزایای سرمایه گذاری جسورانه ، اظهار داشت: برای سرمایه گذاران علاوه بر اینکه باید ریسک بالایی را بپذیرند ، سرمایه گذاری در فناوری مطمئنا بازده بزرگی برای سرمایه گذاران است و ریسک هایی که از این صندوق ها حمایت می شود بالاتر از آنها است. سیستماتیک بازار سهام نیز خطرات مرتبط با هر پروژه است.

نوتاش گفت: این وجوه از طریق بورس و با رعایت قوانین بازار سهام تأمین می شود. وی گفت: “این صندوق ها دارای شورای سرمایه گذاری هستند و برنامه های فناوری را مرور می کنند و هر پروژه ای که برای آنها مناسب باشد سرمایه گذاری می شود.” آن ها خواهند.

وی از حضور و فعال شدن بورس 7 جسورانه OTC خبر داد و گفت: علاوه بر این ، سایر صندوق ها مراحل آخر صدور مجوز را طی می کنند و هر یک از صندوق های سرمایه گذاری مجاز می توانند از بازار سرمایه جذب ، جذب و دسترسی به سرمایه کنند. در برنامه های نوپا سرمایه گذاری کنید.

نوتاش با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در فعالیت صندوق های جسورانه بورس سهام شرکت می کند ، خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری می تواند از دو طریق با صندوق های جسورانه بازار سهام فعالیت کند. یکی از اشکالات این است که به ادغام بودجه کمک می کند. این بدان معناست که این صندوق نیز مانند سایر سرمایه گذاران می تواند حداکثر 40 درصد از وجوه صندوق های جسورانه را برای سرمایه گذاری در پروژه های مختلف برای تکمیل این صندوق ها سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه تاکنون این صندوق درگیر تلفیق 5 صندوق جسورانه بورس اوراق بهادار بوده است ، افزود: صندوق نوآوری به عنوان یک بخش دولتی صندوق هایی را جذب و جذب می کند تا سایر بخش های اکوسیستم نوآوری بتوانند در مسائل دانشجویی سرمایه گذاری کنند.

مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی همه سرمایه گذاری ها را به عنوان دومین شکل همکاری بین این صندوق و بورس کالا توصیف کرد و افزود: اگر صندوق جسورانه ای ایجاد شود اما صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از سهامداران آن نیست ، می توانیم آن را به عنوان یک سرمایه گذاری انجام دهیم. این صندوق اگر بخواهد سرمایه های جسورانه ای را که بورس سهام در یک پروژه دارد سرمایه گذاری کند ، می تواند در همان پروژه سرمایه گذاری کند.

با پشتیبانی از پروژه های متوسط ​​، به پروژه های پیشرفته فناوری دست پیدا کنید

وی با تأکید بر لزوم حمایت از فناوری برای پروژه های متوسط ​​و کوچک ، اظهار داشت: بسیاری از پروژه های موجود در صندوق های جسورانه بورس اوراق بهادار هستند که پروژه های بزرگی نیستند و سرمایه گذاری های انجام شده در آنها در واقع سرمایه گذاری در آینده آن پروژه ها است. اما آنها را نمی توان متوسط ​​نامید. سطح فناوری با اندازه شرکت ها متفاوت است. بنابراین ممکن است برخی از استارتاپ ها از فناوری بالایی برخوردار باشند ، اما بورس سهام از نظر میزان فروش به دنبال این طرح ها هستند.

به گفته وی ، برخی از پروژه های سرمایه گذاری شده در بورس اوراق بهادار شجاع ممکن است از فناوری بالایی برخوردار نباشند اما از بازار خوبی برخوردار هستند و بازار به محصولات نیاز دارد.

نوتاش با بیان اینکه هدف از ایجاد صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری در پروژه های مگا نیست ، اظهار داشت: این صندوق ها به دنبال سرمایه گذاری در پروژه هایی با مقادیر کمتری هستند ، اما در حالی که ریسک بیشتری دارند این پروژه های کوچک انگیزه ای برای توسعه بازار فناوری کشور است. و فناوری ها لزوماً در پروژه های بزرگی ظاهر نمی شوند.

صندوق نوآوری با غیر دانشمندان همکاری می کند

نوتاش در خط خدمات “همه سرمایه” گفت که صندوق نوآوری و شکوفایی نیاز به هزینه بودجه شرکتهای دانش بنیان در اساسنامه این صندوق دارد. از آنجا که این صندوق ها اشخاص ویژه هستند ، صندوق نوآوری می تواند در صندوق های جسورانه سرمایه گذاری کند و این صندوق ها می تواند در چارچوب حمایت از استارتاپ ها و پروژه های فناوری گنجانده شود. در این حالت ، صندوق نوآوری به طور مستقیم در سرمایه گذاری سرمایه گذاری نمی کند ، اما صندوق نوآوری از وام ها برای تأمین اعتبار آن از صندوق های جسورانه بهره می گیرد.

شرکت های مستقل در بورس کالا یا صندوق های جسورانه

مدیر نوآوری مشتری و صندوق شکوفایی مشتری گفت: “اگر شرکت بالغ باشد ، IPO (عرضه اولیه سهام سهام شرکت در بورس اوراق بهادار) می تواند وارد شود و به بازار بفروشد و قیمت و عرضه شود.” از نظر نقاط شروع ، درمورد ارائه راه اندازی هایی است که ایده هایی ایجاد کرده اند که به دور از بلوغ نیستند.

وی افزود: بنابراین اولین مرحله این است که این شرکت ها سرمایه را از سرمایه گذار دریافت کنند و ایده ایجاد شود و محصول تولید و به بازار عرضه شود در مرحله بعدی آنها می توانند تسهیلات برای رشد یا جذب سرمایه گذار دریافت کنند و در مرحله سوم این شرکت می تواند محصول بالغ شده و را به بازار عرضه کند. سپس شرکت ها قادر به ورود به IPO و مستقیماً به بازار سرمایه خواهند بود.

طبق گفته Notash ، هیچ شرکتی نمی تواند از طریق صندوق ضخیم IPO را تأمین کند.

انتهای پیام