اقتصادی

فعلا به کد بورسی نیاز نیست!

سرانجام ، “پالایشگاه اول” به عنوان ETF دولت دوم به بازار سرمایه افتتاح شد و متقاضیان می توانند با خرید این صندوق سهامدار چهار پالایشگاه شوند. اما وقتی این صندوق مانند من موجود است ، در حال حاضر شما به کد سهام احتیاج ندارید و هرکسی می تواند با تهیه کد ملی ، اولین پالایشگاه را خریداری کند.

به گزارش خبر فوری ، سهام باقی مانده دولت در چهار پالایشگاه تهران ، تبریز ، اصفهان و بندرعباس از چهارشنبه 26 شهریور آغاز و تا 10 شهریور ادامه دارد. سقف سرمایه گذاری برای هر فرد (هر کد ملی ایرانی) برای مجموع دو و دو صندوق تجارت دولتی 50 میلیون ریال (پنج میلیون تومان) تعیین شده است.

پذیرش برای هر شخص با کد ملی آزاد است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. در واقع در زمان پذیرش کد سهام نیازی به کد سهام نیست و هرکسی که دارای کد ملی باشد می تواند درخواست ورود کند.

واقعیت این است که کد ملی جایگزین کد بورس نمی شود ، اما اساس آن است. به عبارت دیگر ، شخصی که کد سهام ندارد ، می تواند در ETF شرکت کند ، اما این به معنای جایگزینی نیست. متقاضیان همچنین می توانند واحدهای وجوه ETF را بدون در دست داشتن کد سهام خریداری کنند ، به دفاتر بانکی اعلام شده از طرف دولت مراجعه کرده و سپس برای دریافت کد سهام اقدام کنند. سرانجام ، برای انتقال سهام در ETF ، افراد باید کد سهام داشته باشند و عضو بازار سهام باشند.

پس از اخذ و اخذ مجوز از صندوق سازمان بورس و اوراق بهادار ، به سهام مشمول صندوق از طرف نهاد خصوصی سازی 20٪ تخفیف در روز معاملات با قیمت نهایی سهم تعلق می گیرد.

حداکثر سرمایه گذاری که هر شخص حقیقی در ایران با کد ملی می تواند خریداری کند ، منهای میزان سرمایه گذاری همان شخص در صندوق اول ، 500 واحد سرمایه گذاری است. اشتراک ها می توانند به طور همزمان برای هر شخصی با کد ملی از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور انجام شوند.

چگونه می توان با کد سهام و بدون آن مشترک شد؟

در واقع عضویت در واحدهای این صندوق برای افرادی که دارای کد معاملاتی (کد بورس) هستند تنها از طریق کارگزاران بورس و سامانه های معاملات آنلاین انجام می شود. افرادی که کد معاملاتی (کد سهام) ندارند ، می توانند از طریق درگاه های خارجی و از پیش موجود بانک های انتخاب شده ، واحد خریداری کنند. هر فرد می تواند تنها یکی از این دو روش را انتخاب کند.

متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانکهای منتخب می توانند با ذکر پورتالهای غایب و حضوری که از طرف بانکهای مربوطه به آنها اطلاع داده می شود و درج حداقل اطلاعات مورد نیاز ، استخدام این واحدهای سرمایه گذاری را درخواست کنند. اگر متقاضی به درگاه های خارجی بانک انتخابی مراجعه کند ، حساب بانکی ندارد. بانکها باید اطلاعات خود را بپذیرند و دریافت کنند.

بر این اساس ، بانکهای منتخب شامل ملی ، سپه ، مسکن ، کشاورزی ، ملت ، صادرات ، تجارت ، توسعه تعاون ، رفاه کارگران ، قرض الحسنه آنلاین ایران ، پست بانک ایران ، اقتصاد نوین ، پارسیان ، پاسارگاد و کارآفرین هستند.

انتهای پیام