اقتصادی

مصوبه واگذاری سهام دولت در صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اصلاح شد

پیشنهاد وزارت کشور در مورد انتخاب حمید ملانوری شمسی به عنوان رئیس دولت خراسان جنوبی در جلسه امروز هیئت دولت (یکشنبه ، 4 نوامبر) بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبر فوری ، هیئت دولت به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور ، حجت الاسلام والمسلمین عصر یکشنبه (4 نوامبر) جلسه کابینه را تشکیل داد تا پیشنهاد وزارت کشور برای انتخاب حمید ملانوری شمسی به عنوان استاندار خراسان جنوبی را بررسی و تصویب کند.

رئیس جمهور ضمن تبریک به ملانو گفت: استان خراسان جنوبی در کنار مزایای نسبی مانند پرورش محصولات با ارزش مانند زعفران و برخورداری از نعمت معادن ، نزدیك بودن به كشورهای خوش آب و هوا و از همه مهمتر به اشراف ، فرقه ها و دینداران ، خشکسالی و خشکسالی دارای مشکل است “همه دستگاههای مربوطه ، به ویژه وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه ، موظف به همکاری در زمینه حل مشکلات این استان و تلاش مضاعف خود هستند.

وی افزود: من به مردم شریف این منطقه که از کشور اخراج شده اند اطمینان می دهم که با حل مشکل کمبود آب و توسعه راه آهن و گذرگاه های مرزی با کشورهای همسایه انتظار آینده خوبی را دارند.
رئیس جمهور همچنین از استاندار منتخب خواستار ضمن سلام و احوالپرسی به مردم خوب و خونگرم استان خراسان جنوبی ، اعتدال و اعتدال را در راس اقدامات خود قرار داده و دوستی و برادری را تقویت و ارتقا بخشد.

وی همچنین از استاندار خراسان جنوبی خواست تا از همه جریان های سیاسی به ویژه جوانان در دولت ، زنان و قبایل بهره ببرد.

پس از جلسه ، هیأت وزیران چندین پیشنهاد دستگاه های اجرایی را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

تغییر ETF

به منظور انتقال حقوق مالکیت سهام هر صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) ، هیأت وزیران موافقت کرد که تصمیم اساسی انتقال سهام دولت را تغییر دهد و از ابتدای اشتراک بند به آن اضافه کند.

براساس این اصلاحیه ، از زمان شروع اشتراک واحدهای هر صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) ، کلیه دارایی های سهام ، سود سهام ، حق تقدم و سهام جایزه ، متناسب با سهام منتقل شده ، با صندوق مربوطه مطابقت دارند. و سازمان خصوصی سازی موظف است حقوق مالکیت را به صندوق منتقل کند.

محرومیت فوری دولت از دو لایحه تکثیر

شورای وزیران پیشنهاد دو رئیس مجلس در امور پارلمانی را برای “مبارزه با فساد و ارتقا the سلامت سیستم مالی اداری” و “حذف تعارض منافع در انجام تعهدات قانونی و ارائه خدمات عمومی” از دو لایحه فوری تصویب کرد.

دولت این تصمیم را به دلیل حجم زیاد مطالب و طولانی شدن لایحه های فوق الذکر اتخاذ کرد تا فرصت لازم برای تأمل در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود.

برای بیان نظر دولت در مورد برنامه های مختلف نمایندگان

اعضای کابینه ضمن اظهار نظر در مورد برنامه های مختلف نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان خود را برای پیگیری برنامه ها تعیین کردند.

انتهای پیام