اقتصادی

ساخت بزرگترین دستگاه تولید محصولات به روش چرخشی در کشور

تیمی از فن آوری های یک شرکت دانش بنیان در طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه برای تولید یک محصول چرخشی به نام fluxforming موفق بودند. به گفته آنها ، دانش فنی این وسیله استراتژیک در چهار کشور موجود است.

مهدی وطانی ، مدیرعامل و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در مصاحبه با خبر فوری ، وی یکی از محصولات شرکت طراحی و ساخت دستگاههای فلوئورفورمینگ در جهان را نام برد و گفت: “دستگاه فلوئورفورمینگ یکی از دستگاه هایی است که در ایران ساخته شده و دارای فناوری پیشرفته است. بنابراین تنها چهار کشور برای ساخت آن دستگاه از این فناوری برخوردار هستند.”

وی با بیان اینکه قطر این دستگاه 2 متر و 10 سانتی متر و طول آن 12 متر است و ادامه داد: وزن این دستگاه 200 تن است و قابلیت چرخش محصولات را دارد.

وطنی تأکید کرد: این دستگاه که در خودروها ، سیلندرهای پنوماتیک ، هوافضا ، پتروشیمی و نفت مورد استفاده قرار می گیرد یکی از گرانترین دستگاه ها در تمام صنایع است. کوچکترین اندازه دستگاه شناور ما 6.5 میلیون است.

این محقق خاطرنشان کرد: کل طراحی این دستگاه در این شرکت انجام شده است و خاطرنشان کرد: “در تولید این دستگاه ، خود را در رده شرکتهای دانش بنیان قرار داده ایم.” دستگاه جریان ایجاد شده توسط این شرکت تنها یکی از چهار نشانگر موجود در کشور است.

وطنی در مورد نحوه عملکرد دستگاه توضیح داد: دستگاه جریان در دسته دستگاههای تولیدی است که برای تولید لوله‌های نازک استفاده شده است. تأمین کننده این دستگاه لوله ای با قطر 1.5 تا 2 متر است و با چرخاندن سه یا چهار غلتک به طول لوله ضخامت لوله این دستگاه کاهش می یابد. این کار باعث ایجاد لوله های نازک دیواری با طول و دقت بسیار بالا می شود.

مدیرعامل شرکت دانش دانش خاطرنشان کرد: این روش باعث افزایش استحکام لوله می شود و بنابراین محصول تولید شده در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد ، تصریح کرد: دستگاه موبایل در صنعت خودرو ، صنایع غذایی ، صنایع نفت و گاز ، صنعت هوافضا ، صنعت پتروشیمی دارای

این شرکت این فناوری را به عنوان یک وسیله استراتژیک توصیف کرده است: “ایالات متحده ، آلمان ، ترکیه و اسپانیا اصلی ترین تولید کننده این دستگاه هستند. قیمت کلی این دستگاه در انواع و اندازه های مختلف ، از 2.5 میلیون متغیر است.” یورو 6.5 میلیون یورو قیمت دارد.

به گزارش خبر فوری ، مهدی وطنی و محمد صادق حیدرزاده بزرگترین دستگاه فلورسنت جهان را طراحی و ساخته اند.

انتهای پیام