اقتصادی

مهارت‌افزایی جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور

معاون وزیر کار از تدوین بیش از 1200 استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان خبر داد و تاکید کرد: ارتقای مهارت جوانان بزرگترین سرمایه کشور است.

غلامحسین حسینی نیا در گفت وگو با خبر فوری، بر لزوم تکمیل نهضت مهارتی در گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: به عنوان بزرگترین سرمایه کشور باید موضوع مهارت جوانان مورد توجه قرار گیرد و ضرورت ورود به آینده مشاغل و مشاغل آینده تحت تأثیر فناوری های پروژکتوری با توجه به اهمیت این موضوع ضروری تر است.

وی کسب آموزش های مهارتی را در پیوند دانش آموختگان به بازار کار موثر دانست و افزود: گسترش ارتباط بین صنایع و دانشگاه ها باعث افزایش سطح مهارت افراد و جذب سریعتر فارغ التحصیلان به بازار کار می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای همچنین از تدوین یک هزار و 230 استاندارد دیگر آموزش مهارتی دانش بنیان خبر داد و گفت: این استانداردها بر اساس فناوری اطلاعات طراحی شده و از تجربیات کشورهای پیشرو در توسعه آنها استفاده شده است.

حسینی نیا با تاکید بر ارائه آموزش های مهارتی با توجه به نیاز بازار کار تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف باید علاوه بر ارائه آموزش های عمومی با کیفیت در دانشگاه ها، دوره های مهارتی برای آمادگی دانشجویان برای ورود به بازار کار ارائه شود. .

معاون وزیر کار در پایان نقش مهم تشکل های کارگری را در آموزش مستقیم محیط واقعی کار برشمرد و اظهار داشت: مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد از ظرفیت های آموزشی آموزش فنی و حرفه ای است. سازمان. که با همکاری یک میلیون و 400 هزار واحد، اتحادیه زمینه ایجاد انقلابی بزرگ در زمینه آموزش های مهارتی را فراهم می کند.

انتهای پیام