اقتصادی

تولید پکیج کیت‌های تشخیص و استخراج ۳ بیماری ویروسی در کشور

تیمی از محققان یک شرکت دانش بنیان برای اولین بار در کشور بسته کیت شناسایی و ریشه کنی سه بیماری عفونی تولید کردند.

دکتر محمدباقر محمودی، مدیرعامل شرکت دانشبانی در گفت وگو با خبر فوری. وی با بیان اینکه این شرکت اولین تولیدکننده این شرکت است، گفت: علاوه بر ویروس تاج، با ویروس‌های دیگری از جمله ویروس هپاتیت و ویروس پاپیلوما که در حال تبدیل شدن به یک مشکل است و ویروس و بیماری است، سر و کار داریم. کیت های بیماری های عفونی. این بیماری سل است.

وی ادامه داد: علاوه بر تشخیص بیماری ها، به ابزارهایی برای کمک به پزشکان برای ماندن در مسیر اشتباه درمان نیاز است و برای این کار باید پنل هایی طراحی شود که بتواند چندین عامل بیماری زا از جمله باکتری، ویروس و میکروب را به طور همزمان شناسایی کند. باید سریعتر شروع شود

محمودی با اشاره به اینکه در این مسیر سه دسته بیماری های تنفسی، گوارشی و تناسلی وجود دارد، اظهار داشت: با تحقیقاتی که در این شرکت انجام داده ایم تمامی کیت های این بیماری ها در سال آینده موجود می شود.

دانش بنیان، مدیرعامل این شرکت گفت: تولید بسته ای از بیماری های عفونی شامل HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی (عامل سرطان دهانه رحم و زگیل) را آغاز کردیم. (HIV) (HIV) و HBV (ویروس هپاتیت B). این ویروس ها از ویروس های رایج در کشور هستند.

وی با بیان اینکه مرحله تحقیق و توسعه تولید این کیت ها به پایان رسیده است، گفت: تولید این بسته ها در مرحله تایید و تست تایید کیفیت است.

محمودیک تاکید کرد: این بسته ها برای شناسایی بیماری های تنفسی، تناسلی و گوارشی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تاکنون کیت های این بیماری ها در کشور کامل نشده است و در این شرکت بسته ای از کیت های این بیماری ها را تولید کرده ایم و این کیت ها در مرحله صدور مجوز از وزارت بهداشت است. و آموزش پزشکی برای تولید انبوه.

انتهای پیام/