اخبار جامعه

چند نکته ضد کرونایی هنگام استفاده از کولرهای گازی

برای جلوگیری از شیوع تاج مانند پیروی از توصیه های اجتماعی مانند مسافت اجتماعی ، استفاده از ماسک ، شستن دست و ضد عفونی و ضد عفونی کننده سطوح ، توجه به توصیه های بهداشتی مرتبط با تهویه مطبوع می تواند نقش مهمی در کاهش انتقال ویروس به ویژه در مکان های بسته داشته باشد. .

به گزارش خبر فوری به گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهویه در فصول گرم سال با استفاده از انواع سیستمهای خنک کننده هوا از قبیل کولرهای گازی ، کولرهای آبی ، سرماخوردگی و هواکش به دلیل شیوع تاج انجام می شود. نکاتی که باید دنبال کنید

طبق اعلام انجمن خنک کننده و گرمایش آمریکا ، فضاهای بدون استفاده می توانند باعث ایجاد استرس گرما و کاهش مقاومت در برابر عفونت شوند ، بنابراین توصیه نمی شود از تهویه هوا برای جلوگیری از شیوع ویروس استفاده نکنید ، اما تهویه می تواند تمام جوانب را پوشش دهد. کنترل بیماری وجود ندارد.

یخچال های گازی هوا را در اتاق گردش می کنند و رطوبت و گرما را از محیط جذب می کنند ، هوا را خنک می کنند و در واقع هوا را درون آن گردش می کنند.

علاوه بر این ، انتقال ویروس تاج عمدتاً از طریق قطرات تنفسی صورت می گیرد و این قطرات به دلیل وزن سنگین به سمت پایین حرکت می کنند ، و از آنجا که ورودی هوا از بالا گرفته می شود ، در درجه اول در داخل سیستم تهویه مطبوع گردش نمی کند ، بلکه در جایی که سیستم تهویه هوا واقع شده است. این می تواند باعث جابجایی ویروس شود.

بنابراین اگر برای خنک کردن دمای اتاق از گازها استفاده می کنید ، به نکات زیر توجه کنید:

– دمای اتاق را بین 24 تا 30 درجه سانتیگراد و رطوبت بین 40 تا 70 درصد حفظ کنید.

– آشپزخانه و آشپزخانه تهویه مکانیکی را نصب و روشن کنید.

– هنگام استفاده ، پنجره ها را کمی باز بگذارید. (گردش هواي تازه در وسايل بايد از طريق ورودي به يك پنجره روباز ، از طريق يك پنجره كم باز و گردش به شكل هوا انجام شود.)

– بهترین سرعت دستگاه را انتخاب کنید. (بسته به شرایط ، اگر فقط گردش در محیط داخلی انجام شود ، بهتر است سرعت باد را انتخاب نکنید ، هوای در حال گردش را با شدت کمتری آزاد کنید و سرعت حرکت باد را در آرامترین حالت تنظیم کنید.

– فیلترهای تهویه مطبوع مورد استفاده در فضاهای عمومی باید روزانه تمیز و تمیز شوند.

– بهتر است تهویه هوا را تنظیم کنید تا از ورود مستقیم هوا به افراد جلوگیری شود.

– در صورت استفاده از این سیستم در فضاهای عمومی ، افراد حاضر باید ماسک بپوشند.

– در مناطقی که پنجره و خروجی برای تأمین هوا از خارج وجود ندارد ، وضعیت انتقال ویروس خطرناک است و این نوع خنک کننده نباید تا حد امکان مورد استفاده قرار گیرد و استفاده از ماسک هایی که وجود دارد اجباری است.

– هنگام استفاده از یخچال های گازی در اماکن عمومی ، حداقل یک ساعت قبل از شروع روز کاری دستگاه را روشن کنید و حداقل یک ساعت قبل از پایان روز کاری آن را خاموش کنید.

انتهای پیام