اخبار جامعه

در شب یلدا مراقب سوء استفاده‌گران باشید

در آستانه شب یلدا ، رئیس پلیس فتوا در تهران بزرگ هشدارهایی را به شهروندان ، به ویژه کاربران فضای مجازی صادر کرد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در مصاحبه با خبر فوری وی با اشاره به مجاورت شب یلدا و توصیه به شهروندان برای عدم انجام جلسات خانوادگی در شب ، گفت: امسال توصیه می شود سنت شب یلدا را در فضای مجازی انجام دهید تا ویروس در جلسات خانوادگی دوباره شیوع پیدا نکند اما ضروری است. کاربران باید نکات استفاده از این فضا و همچنین شب یلدا را دنبال کنند.

وی در مورد امکان تشکیل گروه های تبریک در پیام رسان های یلدا و شبکه های اجتماعی گفت: “کاربران باید بدانند که وقتی به گروهی می پیوندند و دانش کافی در مورد آن و اعضای آن دارند ، گاهی اوقات برندگان می توانند گروه هایی را تشکیل دهند و از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در آنجا استفاده کنند.

وی گفت: “همچنین ، قبل از اینکه محتوایی را به اشتراک بگذارید ، ابتدا فکر کنید و از ارسال اطلاعات خصوصی خود بپرهیزید.” گاهی اوقات افرادی که افراد نیستند توسط رهبران گروه می توانند به گروه اضافه شوند.

معظمی گودرزی در مورد پیام های ارسالی برای تبریک شب یلدا نیز اظهار داشت: گاهی مشاهده می شود پیام هایی با لینک های ناشناس برای کاربران ارسال می شود و از آنها خواسته می شود برای دیدن پیام شب یلدا بر روی لینک کلیک کنند که در برخی از آنها تصاویر متحرک برای تبریک عناصر وجود دارد. اما گاهی اوقات برندگان می توانند با ایجاد پیوندهایی که به بدافزار یا ویروس آلوده شده اند ، تلفن های همراه یا رایانه ها را آلوده کنند ، بنابراین توصیه ما این است که جلوی باز کردن لینک های ناشناس به کاربران فضای مجازی را بگیرید.

تخفیف شب یلدا ، بسته اینترنتی شب یلدا ، قرعه کشی شب یلدا و … به عنوان کلاهبرداری برای سرپوش گذاری توصیف شده و گفته شده است: “برخی از برندگان برخی از موارد مربوط به شب یلدا را با قیمت بسیار پایین اعلام می کنند.” یا هر ملک دیگری را تحت عنوان حراج یلدا اعلام کنید که در این صورت خرید از سایت های معتبر و مجاز برای کاربران ضروری است. همچنین ، در صورت درخواست کالا ، بهتر است حساب را در آنجا تسویه کرده و صحت کالای سفارش داده شده را مشاهده و تأیید کنید.

به گفته رئیس پلیس فتح تهران ، مواردی از کلاهبرداران و برندگان بوده است که به بهانه برنده شدن در قرعه کشی به بهانه بسته های ویژه اینترنتی ، تخفیف ها و غیره ، از اطلاعات کارت بانکی کاربران سو mis استفاده کرده یا از اطلاعات هویتی خود سو their استفاده کرده اند شهروندان از آن استفاده می کنند تا در این زمینه هوشیار باشند.

وی همچنین به بهانه تقلب در بسته های اینترنتی گفت: “تخفیفاتی كه باید توسط اپراتورهای تلفن همراه یا شركت هایی كه خدمات اینترنتی ارائه می دهند ارائه شود باید به طور طبیعی در وب سایت یا رسانه های رسمی آنها گزارش شود.” بنابراین ، شهروندان باید در این مورد نیز هوشیار باشند.
انتهای پیام