اخبار جامعه

برای برگزاری کنکور از استادیوم‌ها و فضاهای باز استفاده شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی ویروس تاج با اشاره به قدرت روزافزون انتقال کورو ویروس ، گفت: پیشنهاد ما به کمیته علمی ستاد ملی تاج این است که معاینات ورودی را در ورزشگاه ها ، ورزشگاه آزادی و فضای باز آن انجام دهند.

به گزارش خبر فوری ، دکتر مینو مهرز با استناد به جهش در ویروس تاج گفت: “در ابتدای ظاهر تاج ، هر بیمار مبتلا به Covid_19 می تواند چهار نفر را آلوده کند ، اما با جهش ویروس ، هر فرد مبتلا به ویروس می تواند 10 نفر داشته باشد.” افراد آلوده

وی با بیان اینکه در یک برنامه رادیویی صحبت کرد ، درباره آزمون ورودی تاج گفت: “آزمون ورودی ملی سرنوشت همه دانشجویان است و این امتحان را باید از استرس دور نگه داشت.” در جلسات بعدی کمیسیون ملی مبارزه با تاج ، توصیه می کنیم برای استادیوم ها از جمله ورزشگاه آزادی و فضای باز آن ، معاینات ورودی انجام دهید.

به گزارش خبر فوری ، دکتر محمدرضا صالحی ، کارشناس بیماریهای عفونی و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی در هنگام ظاهر تاج گذاری دنبال می شوند و گفت: به جلسات عمومی بروید و البته مرتباً دستان خود را بشویید. اگر شخصی علائمی از بیماری Covid_19 داشته باشد ، باید روابط و حضور خود را در جامعه محدود کند ، اتاق و وسایل شخصی خود را از اعضای خانواده جدا کند ، در غیر این صورت آنها و اطرافیان در معرض خطر خواهند بود. تهدید.

واکسن تاج تأیید شده توسط WHO هنوز اعلام نشده است

Covid_19 درباره کشف واکسن ویروس نیز گفت: “تلاش هایی در سراسر جهان برای یافتن واکسن ویروس انجام می شود. علاوه بر این ، گاهی اوقات وعده کشف از نقاط مختلف جهان شنیده می شود.” لازم به ذکر است که کشف واکسن یک پدیده پیچیده است و به فناوری بالایی احتیاج دارد و تاکنون این واکسن توسط سازمان بهداشت جهانی یا سایر سازمان ها تأیید نشده است. برنامه ریزی برای واکسن کار دشواری است ، اما انتظار می رود دنیا واکسن Covid را پیدا کند.

صالحی با اشاره به تصورات غلط افراد در هنگام انفجار ویروس ، افزود: مدتهاست که این تصور وجود دارد که افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر ویروس دریافت نمی کنند ، اما باید توجه داشت که این تعداد بیمارانی است که از مواد مخدر استفاده می کنند به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده و متاسفانه جان خود را از دست دادند. تعداد کمی بودند

ماسک ، راه اصلی مقابله با تاج است

صالحی همچنین تأکید کرد: ماسک اصلی ترین روش برای مقابله با تاج است: “باید بدانیم که هر ماسک چند بار می توان استفاده کرد.” برخی افراد ماسک را با یکبار مصرف دور ریخته و همین امر منجر به روند صعودی تولید زباله های بهداشتی می شود. استفاده از ماسک ها باید مدیریت شود. ماسک های استفاده شده نیز باید به عنوان زباله های بهداشتی تمیز و درمان شوند ، در غیر این صورت برای افرادی که با این زباله ها کار می کنند می تواند خطرناک باشد.

صالحی در سخنانی در یک برنامه رادیویی ، درباره سلامت مورد نیاز آزمون ورودی بعدی نیز گفت: “نکته اصلی فاصله مناسب بین گروه های کنکور است. برگزارکنندگان کنکور باید توجه ویژه ای داشته باشند.” برخی مواردی که خطر عفونت را کاهش می دهد ، لازم است قبل و بعد از ضدعفونی کردن دستان خود از آزمایش و ماسک استفاده کنید.

انتهای پیام