اخبار جامعه

“اشتغال” از دلایل کاهش میزان ازدواج /مجمع خیرین ازدواج در تهران تشکیل می شود

استاندار تهران با استناد به افت تعداد ازدواج ها در سال 1998 ، بر لزوم ایجاد شغل برای تسهیل در ازدواج جوانان در مقایسه با سال 1997 تأکید کرد.

به گزارش خبر فوری به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، انوشیروان محسنی در نشستی در ستاد سازمان جوانان بندپی با بیان اینکه هفته عروسی آغاز می شود اظهار داشت: یکی از مهمترین و مهمترین جلسات استان ، جلسه سازمان جوانان است. مرتباً آن را نگه دارید.

وی ادامه داد: اگرچه رشد جمعیت اندک است ، اما بیشتر جمعیت کشور جوان است و باید برای این امر سیاست گذاری و برنامه ریزی صورت گیرد ؛ علاوه بر این خانواده اصلی ترین نهاد اجتماعی است و فرضیه آن تشکیل خانواده و ازدواج است. بسته به آسیب شناسی ، میزان ازدواج در سال 1998 در مقایسه با 1997 کاهش یافته است.

استاندار تهران توضیح داد: یكی از مهمترین دلایل كاهش میزان ازدواج مسئله اشتغال است؛ بنابراین ، موضوع ازدواج و موضوعات اقتصادی مرتبط باید جدی مورد توجه قرار گیرد. زیرا موفقیت در این زمینه به راحتی می تواند شرایط ازدواج جوانان را تسهیل کند.

محسنی بندپی درباره عواقب کاهش نرخ ازدواج اظهار داشت: “داشتن ازدواج سخت تر آسیب بسیاری دارد ؛ از یک طرف تأثیر منفی بر رشد جمعیت و از طرف دیگر باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود.

انجمن خیریه های ازدواج در استان تهران تشکیل می شود

استاندار تهران با استناد به اهمیت تشکیل خانواده برای کاهش سیب اجتماعی ، از تشکیل یک موسسه خیریه ازدواج در استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، انوشیروان محسنی در نشستی در سازمان جوانان بندپی با اشاره به تأثیر مثبت شکل گیری خانواده بر سلامت روان ، اظهار داشت: تاج علاوه بر تهدید سلامتی ، ممکن است باعث کاهش خدمات ازدواج شود. در عین حال دستگاه ها باید مطابق سبک زندگی ایرانی و اسلامی مجبور به تبلیغ محتوا در زمینه ازدواج آسان باشند.

وی افزود: برای تقویت و ترویج فرهنگ ازدواج ، مراکز مشاوره در تقویت ، شکل گیری و تقویت خانواده مؤثر هستند ، البته این مراکز باید شناخته شده و در اختیار خانواده ها قرار بگیرند تا ضمن بسیج اشتغال و فعالیت های فرهنگی ، آسیب های خود را از بین ببرند. ازدواج به عنوان یک فرهنگ عمومی نهادینه می شود.

استاندار تهران با استناد به فعالیت رایگان مشاوره ازدواج در طول هفته عروسی ، ادامه داد: به منظور به دست آوردن ظرفیت خیرخواهانه و پشتیبانی ، یک انجمن خیریه ازدواج در استان تهران تشکیل می شود.

اولویت های تحقیقاتی در استان تهران از طریق فراخوان اعلام می شود

استاندار تهران با استناد به اهمیت تحقیقات برای رفع مشکلات ، اولویت های تحقیقاتی را در استان تهران از طریق فراخوان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، انوشیروان محسنی همچنین در اولین کار گروه آموزشی ، پژوهشی و فناوری بندپی در استان ذکر شد و با اشاره به مهمترین محور این جلسه گفت: 17 موضوع کلی در 174 موضوع برای اولویت های پژوهشی استان مورد بحث قرار گرفت. .

وی ادامه داد: مقرر شد این مباحث و محورها از طریق فراخوان تبادل نظر در مورد آنها به واحدهای علمی و دانشگاهی ارائه شود.

استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: تحلیل علمی و تخصصی موضوعات از طریق دانشگاه ها و مراکز علمی می تواند نقش اساسی در غلبه بر مشکلات و ارائه راه حل های عملی داشته باشد.

محسنی بندپی گفت: موضوعات و مشکلات دستگاههای اجرایی گزارش خواهد شد تا کارشناسان بتوانند از نظرات کارشناسان استفاده کنند تا مشکلات موجود را با مناسب ترین راه حل کنند.

انتهای پیام