بورس املاک تا ۴ ماه دیگر می آید

در مورد پنجمین بورس سهام یا بورس اوراق بهادار و املاک و مستغلات زمزمه هایی وجود دارد و مسئولان قول داده اند که این بازار در چهار ماه آینده با سرمایه سهم 5 هزار میلیارد تومانی راه اندازی شود.

به گزارش خبر فوری ، در تاریخ 10 ژوئیه ، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران هفته آینده یک بورس املاک ، املاک و مستغلات را آغاز کرد که تا 17 تیرماه است. مطلع.

وی با توجه به این قول که تاکنون محقق نشده است ، به صحرائی توضیح داد که براساس ماده 31 قانون اساسی ، دولت موظف است برای معلولین حداقل مسکن تأمین کند. در همین راستا ، صرافی مسکن راه اندازی می شود. در حقیقت ، بورس اوراق بهادار جدید در پنجمین بورس کالای کشور راه اندازی می شود ، که در آن زمین ، منابع ، آپارتمان ها و املاک و مستغلات معامله می شوند. البته این با سهام شرکت های ساختمانی متفاوت است.

به گفته صحرائی ، هدف از راه‌اندازی صرافی ، کاهش هزینه مسکن به مصرف کننده نهایی است ، از طرف دیگر شفافیت در آن بازار وجود دارد و تعداد معاملات املاک و مستغلات مشخص است و مردم هر ساله می توانند از پس انداز مسکن صرفه جویی کنند.

حضور سه گروه میراث در ازای مسکن

حدود یک ماه پس از آغاز این خبر ، حسن قالیباف اصل ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ، از تصویب 187 جلسه شورای عالی سهام و اوراق بهادار برای مبادله املاک ، املاک و مستغلات با سرمایه ثبت شده 5 هزار هزار میلیارد در آینده نزدیک خبر داد. آیتا

قالیباف با استناد به سایت خبری سازمان بورس ، اجرای این صرافی نه تنها به ساخت و ساز و ساخت مسکن و امتیازات در کشور کمک خواهد کرد بلکه بسیاری از دارایی هایی را که می توان در سایر صرافی ها معامله و تهیه کرد ، نیز پوشش می دهد. از این طریق وجود ندارد ، طبق این مصوبه ، در ازای املاک و مستغلات ، سه گروه عالی املاک و مستغلات ، 35٪ از اشخاص بخش خصوصی و تعاونی ، 35٪ از اشخاص عمومی و غیردولتی و 30٪ از مردم وجود خواهند داشت.

براساس این مصوبه ، مقرر شد سه گروه سهامدار به عنوان سهامدار در این صرافی شرکت کنند و 35٪ این سهام توسط اشخاص بخش خصوصی برگزار می شود که طبق مصوبه اتاق همکاری و اتاق بازرگانی مشخص شده است. ساختمان شهر حضور خواهد داشت.

35٪ از گروه سهامداران نیز متعلق به دولتهای عمومی و سازمانهای غیردولتی است که بیشتر زمینهای کشور را در اختیار دارند. 30٪ سهام بورس اوراق بهادار جدید از طریق اشتراك عمومی ارائه می شود. فقط افراد می توانند با شرکت کردن به عنوان سهامدار در این اشتراک شرکت کنند.

بنابراین ، سازمان بورس و اوراق بهادار کشور موظف است تمهیدات لازم را انجام دهد ، دلایل تأسیس این بورس کالا را در اسرع وقت تهیه و طی چهار ماه آینده تکمیل کند.

طراحی “صندوق زمین و ساختمان” و “برنامه فروش مترو” در ازای املاک و مستغلات

همچنین ، به گفته شاهین چراغی ، عضو شورای عالی بورس ، مقالات مشخصی از جمله “صندوق زمین و ساخت و ساز” و “برنامه فروش مترو” در ازای املاک و مستغلات طراحی می شود. طبق تصمیم شورای وزیران ، تمام مجموعه های دولتی به عنوان کارشناس قابل تبدیل به دارایی هستند و این ارزش ها تا پایان پروژه قیمت گذاری و مذاکره می شوند. دارندگان اوراق بهادار ممکن است براساس مدل قیمت گذاری ، مالکیت آنها را به دست بگیرند یا آنها را به اشخاص دیگر واگذار کنند.

انتهای پیام