اقتصادی

برنامه‌های بورسی آقای وزیر – خبر فوری

بازار سرمایه که در وعده های وزیران پیشنهادی اقتصاد از جایگاه ویژه ای برخوردار نبود ، اکنون به یکی از مهمترین موضوعات پیشنهادهای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد سیزدهم تبدیل شده است. و بهبود بازار سرمایه به درخواست وزیر جدید اقتصاد.

به گزارش خبر فوری ، سید احسان خاندوزی که به پیشنهاد ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر اقتصاد معرفی شد ، روز چهارشنبه توانست اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کرده و کرسی وزارت اقتصاد را به دست آورد. وزیر جوان دکترای اقتصاد بوده است و از زمان انتصابش در مورد مسائل و چالش های اقتصادی دیگر صحبت کرده است.

پیوند وعده ها قبل از طبقه بندی

در اولین روزهای پس از معرفی ، وی هفت سیاست برای افزایش نقش بازار سرمایه از طریق توسعه بازار بدهی برای تأمین مالی تولید ، تنوع ابزارها و محصولات مالی در بازار ابزار سرمایه ، رفع موانع غیر ضروری و مضر برای سهولت دسترسی شرکت ها اعلام کرد. به انتشار اوراق بهادار ، تسهیل مقررات مربوط ، لغو انحصارات و تسهیل مجوزها برای ارائه خدمات مربوط به بازار سرمایه ، مانند مدیریت سبد سهام ، بازاریابی و کارگزاری ، و نوآوری در سیستم حاکمیت شرکتی برای مدیریت تضاد منافع بین مدیران اصلی. و نرخ های سود پایین و مشوق هایی برای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه فراهم می کند. برای این بازار مطالبه خواهد شد.

نظرات و درخواست نمایندگان در مورد وعده های بورسیه خانواده

موضوعی که باعث شد کمیسیون مجلس توجه خود را به بازار سرمایه معطوف کند ، یکی از دلایل تایید ازدواج است و در گزارشی که در مجلس خوانده شد گفت که این برنامه ای برای اصلاح بازار سرمایه است. کمیته ازدواج را تأیید می کند. البته ، این گزارش انتظارات بازار سهام را نیز افزایش داد ، از جمله استفاده حداکثری از قدرت بازار سرمایه با ارتقاء شفافیت اطلاعات ، تقویت مبادلات کالا ، گسترش فعالیت مبادله انرژی از طریق عرضه نفت خام و نفت. محصولات ، طراحی ابزارهای مالی مالی جدید ، راه اندازی آژانس های رتبه بندی اوراق بهادار در بازار اوراق بهادار و دسترسی به بازار سرمایه سایر کشورها از طریق عرضه شرکت های بزرگ ایرانی. این گزارش همچنین بر اصلاح نهادی حاکمیت شرکتی شرکت های دولتی و موسسات مالی برای توسعه بازار سرمایه تاکید کرد.

در همین حال ، نمایندگان دیگر مجلس نیز بر اهمیت انجام اقدامات برای بهبود و اصلاح بازار سرمایه تاکید کرده اند و به نظر می رسد نظریه های خانواده در جهت اصلاح این روند است. به عنوان مثال ، معصومه پاشایی ، یکی از اعضای کمیته صنایع و معادن هیئت مشورتی اسلامی ، اظهار داشت: آنها سال گذشته سرمایه مردم را در بازار سرمایه غارت کردند و نظریه های آقای خاندوزی وعده اصلاح این روند را می دهند.

همچنین سید ناصر موسوی لارگانی ، عضو کمیته مشورتی اقتصادی کمیته مشورتی اسلامی ، اظهار داشت که سهامداران بورس اوراق بهادار حدود 50 میلیون نفر از اقشار مختلف مردم محبوب ایران هستند که تعداد آنها در سال گذشته بسیار زیاد است. آقای خاندوزی برنامه دقیقی برای نوسازی بازار سرمایه و اصلاح ساختار بازار سهام ندارد. مشارکت در شفافیت و رشد شفافیت اطلاعات ، ایجاد صندوق ثبات و مقابله با قیمت های دستوری از جمله راهکارهایی است که در برنامه آقای خاندوزی برجسته شده است.

خاندوزی برای بازار سهام چه خواهد کرد؟

سرانجام ، در 23 سپتامبر ، خاندوزی در مجلس رای اعتماد گرفت و همانطور که انتظار می رفت ، بخشی از دفاع خود را به بازار سرمایه اختصاص داد. خاندوزی در دفاع از برنامه های بازار سهام اظهار داشت که یکی از اهداف و برنامه های وی بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه برای تامین مالی توسعه اقتصادی و بازیابی اعتماد مردم در آن بازار و ایجاد یک تجربه مثبت برای سهامداران کوچک است. وی این نکته مهم را معرفی کرد و در جایی دیگر گفت: “ما با همکاری وزارت صمت و وزارت امور خارجه سعی داریم بر سرمایه خارجی و سرمایه ایرانی در خارج تمرکز کنیم. البته سرمایه گذاران بیشتری نسبت به خارجی ها مایل به سرمایه گذاری در ایرانی ها.”

با این حال ، ما باید منتظر بمانیم تا وعده های بورسیه وزیر ، با بازار خوب و سرمایه ، که در کنار بازار پول به یکی از مهمترین بازارهای مالی کشور تبدیل شده ، محقق شود. و شاید موقعیت واقعی او در دولت. آیا او یک مورد جدید پیدا می کند یا نه؟

انتهای پیام