اقتصادی

پیشنهاد ویژه همتی برای تقویت بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری برن ، عبدالناصر ، رئیس بانک مرکزی همتی در پستی اینستاگرامی در صفحه خود نوشت: علاقه مردم به بازار سهام موضوع مهمی است و عملکرد سرمایه گذاران کوچک و بزرگ از بازار سرمایه حمایت می کند. بنابراین ، با توجه به ورود تعداد زیادی از سرمایه گذاران جدید ، تعامل حرفه ای ، آموزش سرمایه گذاری و شفافیت سازمان های تجاری و بازرگانان با این گروه از سرمایه گذاران منجر به حفظ منافع و ادامه حضور و فعالیت طولانی مدت در بازار خواهد شد.

همتی ادامه داد: شایسته است سهامداران عمده ، م agenciesسسات دولتی ، سازمانهای عمومی غیردولتی ، شرکتهای بزرگ خصوصی و شرکتهای تابعه بانکها که در ماههای اخیر از افزایش قیمت سهام بهره مند شده اند نیز مطابق با مقررات قانونی نقش بازاریاب را ایفا کنند. و برای اطمینان از نقدینگی و محافظت از نوسانات سرمایه گذاران خرد اقدام کنید.

وی افزود: بانک مرکزی توسعه بازار سرمایه و افزایش مشارکت آن در سیستم تأمین مالی را متناسب با اصلاحات اقتصادی ساختاری و ثبات مالی مورد بررسی و تأیید قرار می دهد. ادامه دارد

همتی پیشنهاد داد: بازاریابی برای حفظ نقدینگی لازم در بورس سهام باید بلافاصله با همکاری جدی سهامداران و صندوق های سرمایه گذاری و سایر بازیگران مهم در بازار سرمایه انجام شود.

72136