اقتصادی

تقویت بازار بورس از اولویت‌های جدی دولت است

تقویت بازار سهام یکی از اولویت های اصلی دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهور با توجه به اینکه بازار سرمایه برای دولت و شخص رئیس جمهور بسیار مهم است ، گفت: دولت به تقویت بازار سرمایه و کمک به سرمایه گذاران خرد کمک خواهد کرد. ما باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و اجازه ندهیم حوادث تلخ گذشته تکرار شود.

به گزارش خبر فوری ، محسن رضایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای جدید شورای عالی بورس اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سهام و صنعت یکی از بهترین ابزارها و منابع تامین مالی هستند ، گفت: Microcapital یکی از مستقیم ترین روشهای سرمایه گذاری در بازار سهام

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور گفت: تا 10 سال پیش 90 درصد تامین مالی اقدامات و پروژه ها توسط بانک ها و 10 درصد از طریق بازار سرمایه تامین می شد. و با توجه به ظرفیت بالای فعالیتهای اقتصادی کشور ، امکان افزایش آن به 40 درصد وجود دارد.
رضایی با بیان اینکه هدف اعضای جدید هیات عالی بورس باید افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی پروژه های بزرگ باشد ، گفت: اولین شرط تحقق این هدف بازگرداندن و تقویت اعتماد مردم است. بازار سرمایه. تقویت بازار سرمایه یکی از سیاستها و اولویتهای اصلی رئیس جمهور و دولت برای بازگرداندن اعتماد مردم و ابزارهای مناسب سرمایه گذاری در آن بازار است.
وی در تشریح شرایط تقویت بازار سرمایه گفت: اولین نکته در این راستا تعمیق بازار است. در این زمینه ، بازار اولیه باید جدی گرفته شود. رشد و رشد ارزش بازار سرمایه ابتدا باید بر اساس ورود سهام به بازار باشد تا از ایجاد حباب جلوگیری شود و ارزش بازار و بازدهی واقعی تر شود.
وی گفت: “مردم سرمایه خود را بر اساس اعتماد در بازار سرمایه سرمایه گذاری می کنند و ما باید به سرمایه آنها ترحم کنیم.” ایجاد و اجرای بیمه نامه سرمایه گذاری.
رضایی خطاب به اعضای جدید هیات عالی بورس گفت: برای حفظ سرمایه سرمایه گذاران خرد حساسیت بیشتری داشته باشید ، زیرا لازم است سرمایه گذاران خرد با شما رابطه نزدیک و مستقیم داشته باشند.
وی گفت: گاهی اوقات لازم است که سرمایه گذاران کوچک نماینده ای در هیئت مدیره داشته باشند زیرا از منافع آنها در مقابل سرمایه گذاران بزرگ به درستی دفاع نمی شود.
آقایان سید موسی میرفیض فلاح شمس ، علی سعیدی ، احمد شعبانی ، رسول سعدی و علی امامی میبدی ، سید موسی میرفیض فلاح شمس در این جلسه برای تقویت بازار اولیه ، تقویت موسسات مالی ، اصلاح و بهبود ساختارها و زیرساخت های بازار سرمایه حضور داشتند. به با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی. تنوع پیشنهادات مالی به عنوان بخشی از استراتژی های تقویت بازار سهام مورد تاکید قرار گرفت.
اعضای هیئت عالی بورس اوراق بهادار همچنین اعلام کرده اند که ارزش سهام عدالت بیش از 400 میلیارد دلار است ، اما تأثیرات این سرمایه بر زندگی مردم آشکار و آشکار نیست و بر لزوم استفاده از قابلیت سهام عدالت تأکید دارد. بیشتر برای توانمندسازی مردم

انتهای پیام