اقتصادی

طرح رایگان شدن گاز برای خانوارهای کم مصرف

                                                                                                                                                                                                            طرح بنزین رایگان برای خانه های کم مصرف

طبق گزارش ها شفافحسن منتظر تربتی ، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به شبکه گازرسانی کشور در ابتدای فصل سرما گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای شبکه گازرسانی کشور انجام شده است. ما هفته گذشته شاهد افتتاح کشور بودیم ، با شش و نه خط ملی شبکه گاز استان غرب سرد از مسیرهای مختلف تأمین می شود و در واقع ثبات خوبی در شبکه گازرسانی کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سرما و شدت زمستان سال گذشته خوشبختانه قطعی گاز در کشور اتفاق نیفتاده است و از آنجا که خطوط گاز زمستانی در این کشور توسعه یافته است ، شبکه گاز از ثبات خوبی برخوردار است.

مشکل گازرسانی به نیروگاه ها حل شد

معاون وزیر نفت در ادامه گازرسانی به نیروگاه های کشور را انجام داد و افزود: خوشبختانه از ابتدای سال اقدامات و برنامه های خوبی در زمینه گازرسانی داشته ایم.

منتظر تربا افزود: هنوز دو نیروگاه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که به شبکه گازرسانی کشور متصل نیستند و ما قصد داریم طی ماه های آینده این دو نیروگاه را به شبکه گاز متصل کنیم.

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا گاز خانوارهای کم مصرف رایگان خواهد بود یا خیر؟ وی اظهار داشت: خوشبختانه پس از توسعه شبکه گازرسانی در کشور ، روی موضوع بهینه سازی کار می کنیم و معتقدیم اگر مصرف گاز بیش از حد باشد ، مشکلات زیادی در کشور بوجود می آید.

وی افزود: در حال حاضر ، بهره وری از سوخت یکی از اولویت های اصلی ما است و در تلاش هستیم موتورخانه های منازل پرمصرف را بدون تحمیل هزینه اضافی به مردم ، به نحوی که 10 تا 20 درصد در مصرف گاز کاهش دهیم ، بهبود بخشیم.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: طرح رایگان ساختن گاز برای خانه های کم مصرف در دستور کار هیئت دولت است که نهایی می شود و پس از اعلام آن اجرا می شود.