اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

شماره وکیل پایه یک دادگستری شیراز

وکیل دادگستری در شیراز را چگونه انتخاب کنیم؟

وکلای دادگستری در شیراز و بهترین وکیل ملکی در اصفهان هرچند در سیر مراحل تحصیل و اخذ پروانه وکالت ، موظفند اطلاعات عمومی و گسترده ای را در مضمامین و مفاهیم مختلف فرا گیرند ، اما با توجه به گستردگی علوم مختلفه و مشاغل و تغییر مفاهیم پایه ، وکالت نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر همچون پزشکی ، به ناچار باید به سمت و سوی ، تخصصی شدن پیش رود.

بسیاری از  وکلای محترم با درک این موضوع ، و در جهت علمی تر شدن و تخصصی شدن مباحث وکالت ، سعی نموده اند بیشتر پرونده های مربوط به یک تخصص را عهده دار شوند زیرا هر چند در ابتدای کار  شاید به نظر برسد ، این موضوع  به کاهش تعداد پرونده ها و درآمد وکلا بینجامد اما تجربه ثابت نموده است،  قطعاً و در نهایت ، ورود به حوزه  اختصاصی وکالت ، برای وکلا چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ درآمد های مالی ، نتیجه موفق آمیز تری خواهد داشت.  لازم به ذکر است مطابق مطابق اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  در همه دادگاه ها طرفین دعوا می توانند ، برای خود وکیل انتخاب نموده و چنان چه توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند ، باید برای آن ها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد.

یک تعریف ساده و علمی از وکالت در شیراز

وکیل دادگستری در شیراز به فردی می گویند  که در قالب یک  قرارداد دو طرفه که وظایف و شرایط مربوط به آن  به صورت کامل مشخص گردیده است,   وکیل متعهد می گردد  امورات  قضایی موکل را در دادگستری عهده دار گردد.

قراردادهای حوزه وکالت

برابر ماده  ۱۰ قانون مدنی,  کلیه قراردادهایی که مخالف نظم  عمومی و اخلاق حسنه  نباشد,  مورد پذیرش و تایید قانون گذار بوده,  وقابل استناد در محاکم می باشد. لازم به توضیح است که عقد وکالت از جمله عقود جایز می باشد,  عقد جایز در مقابل  عقد لازم قرار دارد. عقد لازم بدان معناست که, طرفین عقد می توانند اراده کنند آن را فسخ نمایند. از جمله موارد دیگر قرارداد وکالت حائز اهمیت است این است که قواعد عمومی قراردادها,  طرفین عقد اعم از وکیل و موکل باید اهلیت  انعقاد آن قرارداد را دارا باشند.

روش مطمین برای انتخاب وکیل در شیراز

بدیهی است,  با توجه به گستردگی و پیچیدگی, مباحث علم حقوق ,  از یک طرف و همچنین لزوم داشتن تجربه و تبحر,  کاربردی برای یک وکیل در محاکم دادگستری,  شکی در این زمینه باقی نمی گذارد که،  انتخاب یک وکیل خوب می‌تواند  شما را, به پیروز شدن در پرونده نزدیک نماید و برعکس آن عدم انتخاب متبحر می‌تواند  حتی با داشتن اسناد و مدارک معتبر, شما را از موفقیت در پرونده بازداشته و یا بسیار دور نماید. در اینجا سعی داریم به برخی از  خصائص ,  که می تواند , ما را در یافتن یک وکیل خوب یاری نماید می پردازیم.

توجه ویژه به تخصص وکیل

همان طور که توضیح داده شد, در جوامع امروزی حوزه وکالت نیز  مانند بسیاری از  فعالیت های دیگر,  راه تخصصی شدن را پیموده, و هم اکنون ما  با وکلایی مواجه هستیم  که صرفاً در حوزه های خاص فعالیت می کنند .  مانند وکیل در خانواده وکیل در امور کیفری یا وکیل در امور تجاری در امور حسبی و…

 توجه به پایه ی  وکالت

برابر قوانین جاری در کشور ما ,  وکلایی که می‌توانند به عنوان وکیل رسمی در محاکم  ورود نمایند.  به سه دسته تقسیم می گردند.

۱. وکیل پایه یک دادگستری

۲. وکیل پایه دو دادگستری

۳. کارآموز وکالت

علاوه بر نوع تخصص وکیل باید به پایه وکیل نیز توجه نمود, لازم به توضیح است که وکلای پایه دو و همچنین کارآموزان وکالت,  در بعضی پرونده‌ها یا مراجع  حق ورود ندارند,  لذا قبل از انتخاب وکیل باید ,   به این موارد نیز توجه داشت.

توجه به تجربه وکیل در شیراز

واضح و مبرهن است که در هر شغلی علاوه بر داشتن تحصیلات علمی و  آکادمیک در آن زمینه, کسانی که  دارای سابقه کار عملی بیشتری در آن شغل می باشند  مسلما ,  مجرب تر و حرفه ای تر شناخته می شوند. بنابراین توجه به سابقه فعالیت یک وکیل نیز می‌تواند ما را در جهت یافتن یک وکیل خوب,  کمک نماید.

توجه به حسن شهرت و خوش نامی وکیل

متاسفانه عده قلیلی از وکلا, به هر قیمت حاضر می گردند جهت پیشبرد و موفقیت در پرونده , به هر نوع وسیله غیرقانونی و ناحق , دست اندازی نموده, و یا شخصیت آن وکیل به نحوی است که ,که شان وکلا را رعایت نمی نماید ، هرچند کانون وکلا و دادسرای انتظامی وکلا با این گونه تخلفات به شدت برخورد می نماید اما به مانند سایر صنوف هنوز هم، ممکن است عده قلیلی از وکلایی با این  خصوصیات منفی وجود داشته باشند. در این بین وظیفه ما است که با دقت در انتخاب وکیل ، در دام چنین افرادی نیفتیم.و با انتخاب یک وکیل شایسته متعهد و متخصص ، بتوانیم نسبت به احقاق حقوق خود اقدام نماییم.

توجه به امانت داری ، درست کاری  وکیل

داشتن ویژگی هایی نظیر عدم افشای اسرار و هم چنین درست کاری و شفافیت در کار توسط وکیل از موارد بسیار مهم در تعیین و انتخاب وکیل می باشد که باید به آن توجه ویژه داشت ، صداقت و درست کاری در یک وکیل می تواند شما را پیشاپیش و تا حدود زیادی از میزان موفقیت یا عدم موفقیت شما در پرونده آگاه ساخته ، که این موضوع می تواند کمک قابل توجهی در نحوه تصمیم گیری شما نماید.

راهکار کاربردی انتخاب وکیل خوب در شیراز

شاید   گفته شود  بررسی معیارهایی  که   برای تعیین یک وکیل خوب گفته شد،  برای افراد  عادی در جامعه ،   کار  دشوار و یا به لحاظ زمانی،  بسیار  وقت گیر باشد. در این ، میان افرادی با سوابق کار قضایی،  و با تسلط بر موتور موازین حقوقی که عمدتا نیز از وکلای برجسته دادگستری یا قضات بازنشسته دادگستری می باشند اقدام به تاسیس موسسات حقوقی،  و یا سایت های معتبر در این زمینه نموده اند،  وظیفه این گونه موسسات و سایت های معتبر، این است که ارتباط موکلین را با وکلا و حقوق دانان بسیار راحت تر و تسهیل نموده به نحوی که در هر ساعت از شبانه روز که شخصی نیاز به مشاوره حقوقی یا معرفی یک وکیل خوب داشته باشد،  این سایت ها به دلیل  مجازی بودن،  امکان دسترسی را  تنها با چند کلیک ساده فراهم نموده است.

این  قبیل سایت ها  تمام تکنولوژی فضای مجازی را در کنار تخصص و  تجربه قضات و  وکلای دادگستری تلفیق نموده،  به نحوی که اکنون  تعداد زیادی از وکلای محترم  و افراد جامعه  عضو این سایت ها  بوده و ضمن استفاده از خدمات ،  رضایت مندی مثمر ثمری را  برای وکلا و موکلین فراهم نموده است.

وکیل در شیراز میتواند در زمینه های زیر فعالیت کند :

وکیل ملکی در شیراز : وکیل ملکی شخصی است که در مورد املاک اطلاعات حقوقی دارد و میتواند در زمینه هایی مثل دریافت مجوز پایان کار ، دعوای مزاحمت و ممانعت از حق، دعوای بر سر مالکیت ملک ، پایان کار، کلاهبرداری ، تنطیم سند رسمی ، جعل سند و … فعالیت کند.

یک وکیل ملکی خوب ، وکیلی است که اطلاعات و دانش حقوقی و تخصص کاملی در حوزه ی تخصصی خود دارد . همچنین تجربه و سابقه کاری وکیل ملکی تاثیر بسزایی در موفقیت وی دارد .

وکیل مالیاتی در شیراز : وکیل مالیاتی شخصی است که علاوه بر تحصیلات حقوقی اطلاعات کاملی در زمینه ی حسابداری و مالی دارد و در زمینه پرونده های مالیاتی مثل گرفتن کد اقتصادی و همینطور در کاهش هزینه های مالیاتی شرکت و … فعالیت میکند .

وکیل خانواده در شیراز : وکیل خانواده شخصی است که در امور حقوقی خانواده تجربه و دانش کافی دارد و در زمینه های خانوادگی مانند : مهریه ، ازدواج ، نفقه ، طلاق ، وصیت ، حضانت فرزندان ، قیومیت ، ملاقات فرزند بعد از طلاق ، تغییر جنسیت ، شروط ضمن عقد ، جهیزیه ، ازدواج دائم ، ازدواج موقت ، غایب بودن همسر ، اهدای جنین و … فعالیت میکند.

 وکیل ثبت احوال در شیراز : وکیل ثبت احوال وکیلی است که در اموری مربوط به ثبت احوال و امور ثبتی مانند : گرفتن المثنی مدارک ، عوض کردن نام و نام خانوادگی، تغییرات شناسنامه، همچنین حذف نام همسر بعد از طلاق از شناسنامه و….فعالیت میکند.

 وکیل شرکت ها در شیراز : وکیل شرکت ها وکیلی است که در اموری که مربوط به شرکت ها باشد مانند : تنظیم قرارداد و …فعالیت میکند و اطلاعات کافی دارد.

معمولا وکیل شرکت ها تنها در اموری که مربوط به شرکت ها می باشد فعالیت میکنند و از وکالت در سایر موضوعات اجتناب میکنند و تمام تمرکز خود را برای کارهای شرکت می گزارد  و به کسب تجربه در امور شرکت می پردازند به همین دلیل به آن ها وکیل شرکت می گویند . وکیل شرکت ها به دلیل سمتی که از سمت شرکت دارند به هنگام وقوع مشکل برای شرکت به دفاع از شرکت می پردازند.

وکیل چک و سفته در شیراز: وکیل چک و سفته یا وکیل های مالی ، وکیلی است که در حوزه ی اموری که مربوط به چک و سفته می باشد مانند : وصول چک ، وصول سفته ، دعاوی چک ، فاکتورهای فروش ، رسید های پرداخت و… فعالیت میکند.

وکیل مهاجرت در شیراز : وکیل مهاجرت وکیلی است که در امور مربوط به مهاجرت دانش و اطلاعات و تجربه کافی دارد و در این زمینه  فعالیت میکند . اشخاصی که تمایل به مهاجرت دارند ابتدا باید امور حقوقی مهاجرتی خود را به یک وکیل خوب بسپارند . یک وکیل مهاجرتی خوب باعث میشود روند مهاجرت موکل آسان و به موقع انجام شود . یک وکیل مهاجرتی با تجربه میتواند با توجه به مدارک موکل خود متوجه شود شخص شرایط مهاجرت را دارد و کار های مهاجرتی او را انجام دهد.

منبع:

وکیلچی

@LegalTalkNet