اقتصادی

سعیدی: تاسیس شهرک فرودگاهی چابهار یک ضرورت انکار ناپذیر است

نماینده چابهار در مجلس درباره نیاز و مأموریت فرودگاه چابهار گفت: فرودگاه فعلی به دلیل ماهیت نظامی که دارد نمی تواند حجم بالای مسافران را برآورده کند و به طور کلی ملاقات می کند. برای افزایش ارزش افزوده خدمات ، تسهیلات گمرکی و صادرات ، ما نیاز به ایجاد شهرک فرودگاه داریم.

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبر فوری ، در مورد نیاز و وظیفه شهر فرودگاه چابهار برای توسعه سواحل مکران اظهار داشت: چابهار از نظر موقعیت استراتژیک در یک نقطه حساس قرار دارد. چابهار شاهراه ارتباطی دالان شمالی-جنوبی و شرقی-غربی است.

نماینده شهروندان چابهار در مجلس با اشاره به نقش اقتصادی این شهر گفت: منطقه آزاد چابهار تنها منطقه آزاد است که مرز زمینی ، دریایی و دریایی ندارد. با مصوبه ای که اخیراً توسط دولت در مجلس تصویب شد ، محدودیت منطقه آزاد زمین و دریا به آن اضافه شد ، اما هنوز محدودیت هوا نداریم. ما معتقدیم که فرودگاه نظامی فعلی چابهار فقط یک کارکرد نظامی دارد و بسیار مهم است و باید به کار خود ادامه دهد ، اما ایجاد یک شهر غیرنظامی در فرودگاه با توجه به نیازهای منطقه واقعاً ضروری است.

وی در پاسخ به این سوال که مزایای راه اندازی پردیس های دانشگاه چیست؟ وی گفت: “در حال حاضر ، طبق تحریم ها ، نیازی انكارناپذیر برای برقراری ارتباط با كشورهای دوست و كشورهای همسایه وجود دارد.” برای رسیدن به این هدف ، ما باید این شهرک فرودگاه را ایجاد کنیم. صادرات و واردات کالا ، رشد فعالیت های لجستیکی و توسعه گردشگری از دلایل تأسیس این فرودگاه است. البته با تصویب نهایی دولت ، این فرودگاه تخریب شده است.

سعیدی گفت: “ایجاد یک شهر فرودگاهی با یک فرودگاه نظامی منافاتی ندارد.” “ما می خواهیم فرودگاه نظامی را تقویت كنیم ، اما برای افزایش خدمات ، تسهیلات گمركی و ارزش افزوده صادرات باید یك شهر فرودگاهی ایجاد كنیم.”

سخنگوی کمیته کشاورزی مجلس گفت: “مردم در حال حاضر قادر به استفاده از بسیاری از مزایای منطقه آزاد نیستند. هیچ استثنایی در منطقه آزاد برای گردشگران خارجی وجود ندارد. به دلیل ماهیت نظامی بودن ، فرودگاه فعلی نمی تواند حجم زیادی از مسافران را در خود جای دهد. این فاصله 40 کیلومتری چابهار است و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام