اقتصادی

برنده مناقصه تأمین قطعات راه‌آهن چابهار-زاهدان مشخص شد

برنده مناقصه تهیه قطعات مورد نیاز راه آهن چابهار – زاهدان بود.

به گزارش خبر فوری ، به نقل از مدیرعامل گروه فناوری زار سایپا ، شرکت زار سیستین فن آوری مناقصه ای را برای تأمین اعتبار 40 میلیارد تومانی راه آهن چابهار – زاهدان در برابر سایر تولید کنندگان کسب کرد.

رضایی زار سایپا درباره حضور در پروژه ملی فناوری برای تأمین قطعات راه آهن چابهار – زاهدان خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش هایی از این خط راه آهن استراتژیک که در شش ماه در کشورهای همسایه قابل توسعه است ، مورد نیاز خواهد بود. این قطعات در شش ماه تولید می شوند ، اما به دلیل وجود کورو ویروس ها و سایر عوامل مؤثر بر تولید ، هشت ماه طول می کشد. راه اندازی پروژه راه آهن ملی چابهار – زاهدان می تواند به رونق صادرات در بندر چابهار منجر شود. با گسترش قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار ، آنها چندین مزیت دارند ، این پروژه با سرعت بیشتری قابل گسترش است.

وی ادامه داد: “تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و اردوگاه خاتم الانبیاء برای پروژه راه آهن چابهار – زاهدان منعقد شده است.” پیش از این که این شرکت بخواهد به این پروژه بپیوندد ، شرکت های چینی و ترکی حاضر به تهیه قطعات این راه آهن گفته بودند ، اما این کشور به تولید قطعات مورد نیاز راه آهن رسیده است ، اما تأمین کننده این مشکلات نیست. نه ، ما موفق شدیم در این پروژه استراتژیک شرکت کنیم.

وی افزود: “این کارگاه مورد نیاز برای ساخت قطعات ریلی چابهار – زاهدان مجهز شده است و از طرف دیگر تأمین لازم برای افزایش سرعت تأمین قطعات ساخته شده است. این مجتمع آماده است در صورت لزوم حجم تولید آن را افزایش دهد.” افزایش دادن. ظرفیت تولید قطعات راه آهن در کارخانه ما بیش از سه میلیون واحد در سال است. یک میلیون و 350 هزار قطعه برای پروژه راه آهن ملی چابهار – زاهدان تولید می شود. این شرکت علاوه بر پروژه چابهار – زاهدان ، با سایر شرکت ها نیز قراردادهایی برقرار می کند.

وی به رضایی اعتراف کرد: “کلیه مواد اولیه ساخت قطعات راه آهن داخلی از استانهای مختلف تأمین می شود. بنابراین وابستگی خارجی به صنعت وجود ندارد.” برای افزایش ظرفیت تولید در شرکت زر زار سیستان (تولید کننده قطعات راه آهن) ، شرکت فناوری زار سایپا پس از گذراندن مرحله انتقال جابجایی خط تولید به زاهدان ، به طور آزمایشی خط تولید جدید Ubolet را برای تأمین خودرو در شرکت زار تهران فعال کرده است.

ساخت بهار زار دارای سه کارخانه تولید در تهران ، گلپایگا و زاهدا است. این کارخانه مرکزی و اصلی در تهران است و انواع چشمه های مسطح و سه پایه را تولید می کند. شهرک صنعتی گلپایگان انواع درختان موجدار و دارای بارهای پیچیده و چشمه را تولید می کند. در همین حال ، کارخانه طلای سیستان چشمه های بارشی را تولید می کند.

انتهای پیام