اخبار ورزشی

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در لیگ‌ها/ بازی با جان انسان‌ها به خاطر یک مشت ریال!

طبق گزارش ها شفافستاد تاج ورزشی با برگزاری جلسات مختلف و با حضور روسای فدراسیون ها شرایط برگزاری اردوها و لیگ ها را در مناطق مختلف اعلام کرده است. در این راستا ، پروتکل سلامت تصریح کرده است که سایت فدراسیون پزشکی-ورزشی این دستورالعمل ها را در خروجی خود قرار داده است ، اما با افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا ، این سوال پیش می آید که چه نیازی به داشتن لیگ وجود دارد؟

امروزه ، هنگامی که ازدحام جمعیت ممنوع است و بسیاری از شهرها قرمز هستند ، بسیاری از روسای فدراسیون از ستاد تاج برای تشکیل لیگ درخواست کرده اند. با این حال ، تعداد افراد مبتلا به Covid 19 نیز همراه با داشتن لیگ در میان ورزشکاران افزایش یافته است و انتظار فاجعه وجود دارد.

* آمار نگران کننده از رشد بیماری ویروس کرونا قلب در لیگ ایران

اگرچه پروتکل های بهداشتی برای چندین رشته و در جلسه ستاد فساد تاجگذاری اعلام شده است ، نماینده وزارت ورزش تأکید کرد که این پروتکل ها در سراسر اردو و لیگ اجرا می شود ، اما به نظر می رسد که بسیاری از این دستورالعمل ها دنبال نمی شوند.

همانطور که در خبرها ذکر شد ، با برگزاری جشن لیگ ، تاج بازیکنان و کادرفنی از رشته های مختلف به یک آزمایش مثبت تبدیل شده است ، مانند فوتبال ، و همچنین تیم های والیبال از شهرداری ورامین و سایپا. در حال حاضر ، 23 عضو گروه ورامینی از بیماری ویروس کرونا قلب رنج می برند. در ژوئیه سال جاری سایپا برای برخی از بازیکنان آزمون مثبتی بود. علاوه بر این دو تیم ، تست های تاج مثبت در تیم های دیگر والیبال گزارش شده است.

با ادامه لیگ ، قطعاً تعداد بیماران افزایش می یابد و این مشکل آنقدر نگران کننده است که این سisesال را به وجود می آورد که لیگ را با چه قیمتی برگزار کنیم؟

* با روح انسان بازی کنید تا مشتی ریال دریافت کنید!

Crown Anti-Corruption Residence همچنین مجوز میزبانی بازیهای لیگ فایت را اعلام کرد. اگرچه هنوز هیچ صحبتی در مورد تست مثبت تاج کشتی وجود ندارد ، اما این منطقه دارای تأثیر زیادی است زیرا ورزشکاران با هم رابطه نزدیک دارند. این نگرانی ها را ایجاد می کند. البته نگرانی هایی در مورد سایر ورزش های فردی و تیمی نیز وجود دارد.

تعداد بیماران مبتلا به کوید 19 در کشور بسیار زیاد است و تهران یکی از شهرهای کشور قرمز است. با این حال ، می بینیم که چندین لیگ حفظ می شوند و بسیاری از آنها به شدت پروتکل های بهداشتی را دنبال نمی کنند.

اگرچه توجیهی برای داشتن لیگ وجود دارد ، اما سود حاصل از مسابقات و قراردادها در جیب بازیکنان و ورزشکاران ذخیره می شود ، اما زندگی مردم و قهرمانان ایران چقدر ارزش دارد؟ آیا لازم است سلامت قهرمانان برای چند منطقه به خطر بیفتد؟ اگر زندگی این ورزشکار در معرض خطر این بیماری قرار دارد ، پس چه باید کرد و چه باید گفت؟

البته ، به دلیل مدت زمان محدودی که برای بازی های المپیک و پارالمپیک و سهمیه باقی مانده است ، نگرانی روسای فدراسیون برای شروع اردوها و تمرینات تابستانی قابل درک است ، اما مشخص نیست که چرا اصرار زیادی به لیگ یا اقدامات مشابه لازم نیست. به نظر می رسد با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، فدراسیون ها ، وزارت ورزش و کارکنان ورزش ضد ویروس کرونا باید فکر کنند که آنها اساساً دیگر با زندگی انسانها بازی نمی کنند.