اخبار جامعه

زنان خانه دار چگونه خود را بیمه کنند؟+ شرایط و نرخ حق بیمه

رئیس دفتر خودمختاری و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی جزئیات بیمه زنان خانه دار را تشریح کرد و نرخ حق بیمه دریافتی برای این گروه را در سه سطح گزارش کرد.

محمود علی بخشی در مصاحبه با خبر فوری وی در تاریخ 3 نوامبر ، روز جهانی زنان خانه دار ، اطلاعاتی در این باره ارائه داد و گفت: “تعداد زنان خانه دار زیاد است و در سالهای اخیر تقاضای گسترده ای برای پوشش بیمه وجود داشته است.”

وی افزود: آیین نامه استخدام بر اشتغال افراد تأکید دارد ، اما با پیگیری های انجام شده ، سرانجام با پوشش بیمه زنان خانه دار موافقت شد و از دسامبر 2008 ، زنان هیئت مدیره تحت پوشش بیمه ، حرفه ای و بیمه خود اشتغالی قرار گرفتند.

رئیس دفتر خودمختاری و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: زنان خانه دار برای حق بیمه پرداختی 2 درصد یارانه دولت دریافت می کنند. وی گفت: “تا به امروز ، 370،000 زن خانه دار خود اشتغال تحت پوشش شرکت های بیمه هستند.” آژانس های تأمین اجتماعی وجود دارد.

علیبخشی ادامه داد: زنان خانه دار بین 18 تا 50 سال می توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کرده و تقاضای بیمه کنند. علاوه بر این ، اگر متقاضی از تاریخ تسلیم بالاتر از حد سنی ذکر شده باشد ، اگر سابقه پرداختی برابر با سن اضافی داشته باشد ، در صورت تحقق سایر شرایط مقرر ، درخواست بیمه واجد شرایط خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی سه تعهد بیمه خانه برای زنان خانه دار در نظر گرفته است ، ادامه داد: نوع اول حق بیمه 14٪ است و فقط مرگ های بعد از بازنشستگی و مرگ پس از بازنشستگی را شامل می شود. نوع دوم دارای نرخ حق بیمه 16٪ و شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نوع سوم شامل نرخ 20 حق بیمه ، بازنشستگی ، فوت و تعهدات از کارافتادگی و 2٪ از نرخ های فوق الذکر یک تعهد دولت است.

رئیس اداره بیمه کارگران و مشاغل آزاد اداره تأمین اجتماعی با بیان اینکه در مورد میزان حق بیمه زنان سرپرست خانوار در سال جاری تحت “حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار” صحبت کرد ، گفت: امسال طبق حداقل دستمزد مصوب شورا کار عالی برای مدل اول به معنای نرخ پرداخت حق بیمه 12٪ ، مبلغ ماهانه 230 هزار تومان ، مدل دوم با نرخ پرداخت حق بیمه 14٪ ، مبلغ ماهانه 267 هزار تومان و نرخ حق بیمه 18٪ برای مدل سوم است. آنها ماهیانه 343 هزار تومان پرداخت می كنند.

علی بخشی افزود: البته این ارقام هر ساله متغیر است و همانطور که گفتم با حداقل دستمزد مصوب هر سال در شورای عالی کار تعیین می شود.

وی مزایای طرح بیمه صاحبان خانه را برشمرد و به امکان انتخاب های مختلف در این نوع بیمه اشاره کرد و گفت: در این طرح اول از همه انتخاب نرخ به عهده متقاضی است و بنابراین تامین اجتماعی موظف است نرخ پرداخت متقاضی را انتخاب کند. اما ، هنگامی که متقاضی نرخ را انتخاب کرد ، نرخ پرداخت حق بیمه با توجه به سابقه و وضعیت سلامتی وی تعیین می شود.

رئیس اداره بیمه تامین اجتماعی و مشاغل آزاد افزود: مزیت دوم مسئله درمان است و در این حالت انتخاب درمان ضرورتی ندارد. در سایر بیمه ها ، به جز خوداشتغالی ، افراد هر نوع نرخ دیگری را که می خواهند انتخاب کنند دارند و در آن نرخ کمک درمانی قرار می گیرند.

علی بخشی ادامه داد: برای خانم خانه ای که شوهرش بیمه است و از خدمات درمانی همسرش استفاده می کند این امکان وجود دارد که در این صورت با انتخاب بیمه خانم خانه مجبور به پرداخت سرانه هزینه درمان نیست. به عبارت دیگر ، او می تواند بدون درمان با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد منعقد کند و از خدمات بیمه درمانی همسر استفاده کند و شامل تعهدات طولانی مدت سازمان تأمین اجتماعی از جمله بازنشستگی ، فوت و از کارافتادگی باشد.

وی افزود: به عنوان مثال ، یک دختر مجرد که در خانه پدری خود زندگی می کند ، تا زمانی که متاهل یا شاغل نباشد ، می تواند از خدمات بیمه درمانی پدرش بهره مند شود و بدون درمان با تأمین اجتماعی ، می تواند تعهدات طولانی مدت طبق قرارداد را انجام دهد. برای دریافت.

انتهای پیام